Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Home Edition du fabricant Western Digital
Aller à la page of 10
External Desktop My Book Home Edition User Manual ® ™.
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL GETTING STARTED – 1 Getting Started Thank you for purchasing th is WD product. For the late st WD product information and news, visit our website at www .
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL GETTING STARTED – 2 Recording Y our WD Product Information In the following table, wr ite the serial number and m odel number of your new WD product found on the label on the back panel of the device. Also , write the purchase date and other notes such as your operating system and vers ion.
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL ABOUT Y OUR WD DRIVE – 3 About Y our WD Drive Drive Format This WD device is preformatte d as a single F A T32 partition for compatibility with all updated Windows and Macintosh operatin g systems. The F A T32 file system has a maximum individual file size of 4 GB.
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL ABOUT Y OUR WD DRIVE – 4 eSA T A Mode Capacity Gauge is not av ailable in eSA T A mode. Kensington ® Security Slot For drive security , this device is equipped with a K ensington Security Slot, which supports a standard K ensington securi ty cable (sold separately) .
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL CONNECTING THE DEV ICE – 5 Connecting the Device Windows USB 1. T urn on your computer. 2. Connect the AC adapter and USB cable as show n. 3. Drive utilities are installed automatically . If a security alert is displayed during this installation, click Accept or Continue .
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL CONNECTING THE DEV ICE – 6 eSA T A 1. T urn on your computer. 2. Connect the AC adapter and eSA T A cable (optional) as shown. 3. T urn on My Book by pressing the power button located on the back panel. 4. T urn on your computer and begin using My Book.
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL T URNING OFF/DISCONNECTING THE DEVICE – 7 T urning Off/Disconnecting the Device SmartPower™ In USB or FireWire mode, My Book autom atically powers off and on with the computer. SmartP ower is n ot available in eSA T A mode.
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL T R OUBLESHOOTING – 8 T roubleshooting If you have problems when installing or using this product, refer to this troubleshooting sect ion or visit our support W eb site at support.wdc.com and search our knowledge base for more help.
MY BOOK HOME EDITION USER MANUAL APPENDIX – 9 Appendix Regulatory Compliance FCC Class B Information This device has been tested and foun d to comply with the limits of a Class B digital device , pursuant to Part 15 of the FCC Rules .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Western Digital Home Edition c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Western Digital Home Edition - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Western Digital Home Edition, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Western Digital Home Edition va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Western Digital Home Edition, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Western Digital Home Edition.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Western Digital Home Edition. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Western Digital Home Edition ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.