Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Essential Edition du fabricant Western Digital
Aller à la page of 9
External Desktop My Book Essential Edition User Manual ™ ®.
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL GETTING STARTED – 1 Getting Started Thank you for purchasing this WD product. My Book ® Essential Edition ™ is a small, elegant, and easy-to-use USB external hard drive. Just pl ug it in and save your valuable data, music, photos, and movies.
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL GETTING STARTED – 2 Registering Y our WD Product Y our WD product includes 30 days of free techni cal support during the applicable warranty period for your product. The 30-day period commences on the date of your first telephone contact with WD technical support .
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL ABOUT Y OUR WD DRIVE – 3 About Y our WD Drive Drive Format This WD device is preformatte d as a single F A T32 partition for compatibilit y with all updated Windows and Macintosh operatin g systems. The F A T32 file system has a maximum individual fi le size of 4 GB.
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL ABOUT Y OUR WD DRIVE – 4 Software In addition to the drivers and utilities, this WD product is shipped with free trial software which can be installe d from the WD installer scr een that displays at the end of the hardware installation.
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL CONNECTING THE DEV ICE – 5 Connecting the Device Windows 1. T urn on your computer. 2. Connect the drive’s power co rd and USB cable as shown. 3. Drive utilities are installed automatically . If a security aler t is displayed during this installation, click Accept or Continue .
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL T URNING OFF /DISCONNECTING THE DEVICE – 6 T urning Off/Disconnecting the Device SmartPower™ My Book automatically powers o ff and on with the computer.
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL T ROUBLESHOOTING – 7 T roubleshooting If you have problems when installing or using this product, refer to this troubleshooting sect ion or visit our support W eb site at support.wdc.com and search our knowledge base for more help.
MY BOOK ESSENT IAL EDITION USER MANUAL APPENDIX – 8 Appendix Regulatory Compliance FCC Class B Information This device has been tested and foun d to comply with the limits of a Class B digital device, pursuant to Part 15 of the FCC Rules .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Western Digital Essential Edition c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Western Digital Essential Edition - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Western Digital Essential Edition, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Western Digital Essential Edition va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Western Digital Essential Edition, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Western Digital Essential Edition.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Western Digital Essential Edition. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Western Digital Essential Edition ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.