Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 6122S du fabricant Toastmaster
Aller à la page of 9
READ AND SA VE THESE INSTRUCTIONS W ARNING: A risk of fire and electrical shock exists in all electrical appliances and may cause personal injur y or death.
2 IMPOR T ANT SAFEGUARDS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be followed to r educe the risk of fire, electric shock and injur y to persons, including the following: • Read all instructions before using this food slicer .
3 ELECTRIC POWER: If the electric circuit is overloaded with other appliances, your toaster may not operate properly . It should be operated on a separate electrical circuit from other appliances. This product is for household use only . GETTING TO KNOW YOUR FOOD SLICER 1.
4 5. PLA TFORM GROOVE. Interlocks with lip of food tray when unit is assembled. 6. FOOD TRA Y . Fits into platform groove. 7. P ADS. Add stability and cutting safety . 8. FOOD PUSHER. Interlocks with food tray for safe cutting. 9. THICKNESS REGULA TOR WITH DIAL CONTROL.
5 4. With one hand controlling the “ON/OFF” switch, use your other hand to slide food tray towards blade. Move tray steadily back and forth, pressing food gently with the food pusher against the thickness guide for even slices. 5. When finished slicing, unplug unit.
6 HINTS FOR USING YOUR FOOD SLICER Roasts: Beef, Pork, Poultr y , and Lamb — IMPORT ANT : Allow roasts to stand for 15 to 20 minutes after removing from oven. Bulk Bacon — With a sharp knife, remove rind from “thoroughly chilled” bacon. T rim bacon to fit securely on food tray , fat side down.
7 LIMITED ONE YEAR W ARRANTY W arranty: This T oastmaster ® product is warranted to be free from defects in materials or workmanship for a period of (1) year from the original purchase date. This product warranty covers only the original consumer purchaser of the product.
8 T o return the appliance, ship to: T o contact us, please write to or call: Attn: Repair Center P .O. Box 6916 708 South Missouri Street Columbia, MO 65205-6916 Macon, MO 63552 1(800) 947-3744 Email: consumer_relations@toastmaster.com www .T oastmaster .
9 EVERYBOD Y EA TS. It’s a fact of life. But sometimes preparing meals can become a chore. That’s why TOA STMASTER has been in vited into millions of kitchens just like yours so we can HELP Y OU MASTER your mixing, baking, grilling, toasting, brewing, heating and serving tasks WITH EASE AND STYLE.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Toastmaster 6122S c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Toastmaster 6122S - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Toastmaster 6122S, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Toastmaster 6122S va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Toastmaster 6122S, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Toastmaster 6122S.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Toastmaster 6122S. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Toastmaster 6122S ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.