Manuel d'utilisation / d'entretien du produit SCM800 du fabricant Shure
Aller à la page of 12
6&06&0( (,*+7 &+$11(/0,&523+21(0,;(5 0RGHO 6&06&0( 8VHU *XLGH & 5HY ¢ .
.
3 DESCRIPTION Th e Shure Model SCM800 is a full-featured, eight-channel mi- crophone mixer for sound reinforcement, general audio re- cording, and audio-visual systems. Any low-impedance, bal- anced dynamic or condenser microphone, including a wire- le ss microphone system, can be used with the SCM800 mixer .
4 4 SCM800 REAR P ANEL INSERT + AUX IN INSERT IN LINK MIC/PHM/LINE LINK 1 2 3 4 5 6 SWITC H (SWITCH) AUX/INS/INS LINE OUTPUT OUT Ć + 7 8 120VAC 50/60 Hz 200mA 18 13 Ć + Ć + Ć Ć + Ć + Ć + + MIC/.
5 SYSTEM SETUP RACK MOUNTING THE SCM800/E T o mount an SCM800 or SCM800E in a standard 483 mm (19-inch) audio equipment rack so that the front panel faces ou t, as shown in Figure 4. Then secure secure the mixer to the rack with the four supplied Phillips head screws.
6 6 LINKING MUL TIPLE SCM800 MIXERS Up to four SCM800 mixers can be “linked” using the supplied link cables If additional inputs are needed. Such a configura- tion can provide 32 mic inputs.
7 BASIC MIXER OPERA TION 1. T urn on the Power switch. 2. Adjust each channel level so that its Overload LED flick- ers only during very loud speech or noise. 3. T urn unused channel controls full counterclockwise. 4. Adjust the Low-Cut and High-Frequency controls adja- cent to each Input Gain control until all microphones sound alike.
8 8 SPECIFICA TIONS Measurement Conditions (unless otherwise specified): Line voltage 120 V ac, 60 Hz (SCM800) or 230 V ac, 50 Hz (SCM800E); full gain; 1 kHz.
9 INTERNAL MODIFICA TIONS W ARNING: All modifications must be performed by quali- fie d service technicians. V oltages in this equipment are haz - ardous to life.
10 10 INSERTING A 15 dB MICROPHONE PREAMPLIFIER P A D Each channel’s microphone preamplifier gain can be reduced by 15 dB. This may be desirable with extremely high-output mi- crophones. Procedure: T o pad the gain of the MIC position 1. Remove surface mount resistor R1023.
11 REMOTE VOLUME CONTROL OF CHANNELS The channel, aux, or master levels can be controlled remotely b y a dc voltage via an external VCA (V o lta ge Controlled Ampli- fi er ). An example of an external VCA is the ST -VCA1 from Ra- dio Design Labs (1–800–281–2683 or www .
SHURE Incorporated http://ww w.shure.com United States, Canada, Latin America, Caribbean: 5800 W. Touhy Avenue, Niles, IL 60714-4608, U.S.A. Phone: 847-600-2000 U.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Shure SCM800 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Shure SCM800 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Shure SCM800, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Shure SCM800 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Shure SCM800, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Shure SCM800.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Shure SCM800. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Shure SCM800 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.