Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 6230I 6230I du fabricant Nokia
Aller à la page of 10
Setup Guide for E-mail, Calendar and web services for the Nokia 6230i V1.0 25 th November, 2005 UNIVERSITY OF SOUTH AUSTRALIA INFORMATION STRATEGY A ND TECHNOLOGY SERVICES Mobile Telephone Procedures.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 2 TABLE OF CONTENTS Document Summary .......................................................................................................... 3 Activati ng GP RS .......
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 3 Document Summary This document will detail how to send and view your email and how to synchronize yo ur calendar, contacts, to do list and notes.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 4 V iewing and Synchronizing your Calendar Required Items To synchronize your calendar you need the following: • Nokia PC Suite Software availa ble from the Nokia website here http://www.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 5 4. open the Synchronise window 5. Choose what items yo u want to synchronize.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 6 6. Choose the length of time y ou want to synchronize for 7. Select the profile you want to synchronize with.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 7 8. Click OK and the Synchronize now 9. When it has completed the following window will open You have now synchronized your phone with your computer.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 8 V iewing and Sending email To access your email you need to make a GPRS connection and go to the following site: • https://my.unisa.edu.au/oma The easiest way to this is to make a bookmark of the site above.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 9 The base menu When you are connected to the website a web page will open stat ing that the device type you are using isn’t supported and to press ok to continue, simply select either option depending on whether you want to see this message again or not.
University of South Australia Mobile Teleph one Procedures – Nokia 6230i Page 10 General Browser Use Opening a Web Pa ge 1. Open the menu and select “Web” 2.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Nokia 6230I 6230I c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Nokia 6230I 6230I - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Nokia 6230I 6230I, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Nokia 6230I 6230I va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Nokia 6230I 6230I, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Nokia 6230I 6230I.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Nokia 6230I 6230I. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Nokia 6230I 6230I ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.