Manuel d'utilisation / d'entretien du produit ETY-Kids 3 du fabricant Etymotic
Aller à la page of 10
U s e r M a n u a l Safe-Listening Earphones for Kids etykids-5_ER051501_User_2-pg_v6:etykids-5_ER051501_UserManual 10/13/11 3:51 PM Page 2.
2 Caution In rare instances an eartip may come off in the ear canal when removing the earphone. If this should occur and the ear tip cannot be easily remo ved , it is recommended that you promptly contact an audiologist or other medical professional. A professional can use blunt t weezers to remove the eartip.
3 Included Identification D A. Earphones B. Shirt clip C. Cable slider D . 3.5 mm stereo plug A C • ET Y•Kids5 earphones • Shir t clip • Assor tment of AC CU•Fit ™ eartips • Zipper pouch.
4 Care • Do not expose the earphones to extreme tempera tures. • Avoid dropping and strong impac t. • Leave eartips on the earphones for shock prot ection. • Do not pull on the cord to remove the earphone from the audio device or the ear. • Clean or replace eartips prior to use by others.
5 Selecting an Eartip The eartips that are most comfor table are the best choice, but they should seal well in the ears for best noise isolation and sound quality . When changing ear tips make sure the ear tip fits securely on the stem of the earphone.
6 Proper Insertion Important: Sound qualit y , full bass re spo nse and noi se isola tion all depend on a good eartip seal in the ear canal. See a video demonstration at www .etymotic.com. • Carefully inser t the earphone while pulling up and out on the back of the ear .
7 Removal Remove earphones slowly with a twisting motion to gradually break the seal. Do not pull on the cable to remove the earphones. etykids-5_ER051501_User_2-pg_v6:etykids-5_ER051501_UserManual 10.
8 Etymotic Research Inc. Etymotic Research has spent over twenty-five years refining in-ear technology for precision monitoring and critical listening.
9 Etymotic Research, Inc. warrants this product against defects in material or workmanship for a period of one year from the date of original purchase from an authorized Etymotic distributor or reseller . Etymotic will repair or replace the defec tive product at its option if returned within the warranty period to our designated ser vice facility .
ETYMOTIC RESEARCH INC. 61 Martin Lane • Elk Grove Village, IL 60007 www. etymotic .com • 1-888-389-6684 • 847-228-0006 ©2011. ETY•Kids5 is a trademark of Etymotic Research, Inc.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Etymotic ETY-Kids 3 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Etymotic ETY-Kids 3 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Etymotic ETY-Kids 3, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Etymotic ETY-Kids 3 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Etymotic ETY-Kids 3, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Etymotic ETY-Kids 3.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Etymotic ETY-Kids 3. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Etymotic ETY-Kids 3 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.