Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 9800 du fabricant Epson
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CPD -202 6 1 S P E C I F I C A T I O N S f o r W E B O F F S E T P U B L I C A T I O N S • CERTIFIED SYSTEM Certified – June, 2004 ColorBurst RI P for Epson Stylus ® Pro Edition 4800 7 800 9800 GE TTI NG ST ARTED CPD20261_ClrB_CD.
1 Getting Started The enclosed CD includes the advanced ColorBurst ® RIP server software and client PPD (PostScript ® Printer Description) software, as well as the SpectralVision™ utility fo r printer linearization.
2 Once the RIP server is installed and se t up, see the appropriate section to set up client systems for printing: ■ “Mac OS X Clients Printing to a Mac OS X RIP Server” below ■ “Mac OS X Cl.
3 7. Open the Printer Setup Utility in the Applications > Utilities folder. 8. Click Add . In Mac OS X 10.4.x, the ColorBurst RIP print server name appears in the list. In Mac OS X 10.3.x, select Rendezvous from the pop-up menu. 9. Select the ColorBurst RIP print server name from the Bonjour or Rendezvous printers.
4 3. Double-click the CD-ROM icon, then doubl e-click the ColorBurst Client Installer icon. 4. Enter your Mac OS X Admin password , then click OK . 5. Follow the on-screen instructions to insta ll the ColorBurst client software. 6. When installation is complete, check the ColorBurst RIP server computer to make sure Color Burst is running.
5 Note: If the Windows server has a firewall enabled, you may nee d to enter a user name and password. Cont act your network administrator for assistance or see your Windows Help for more info rmation. 14. Click Add to add the printer. You see the ColorBurst RIP Print Server name in the printer list.
6 5. Select Browse for a printer (Windows XP) or Type your printer name (Windows 2000), then click Next . 6. Browse the network and select the ColorBurst RIP printer, then click Next . Click Ye s to continu e. 7. If you want to use the ColorBurst RIP as your default printer, choose Yes .
7 6. Make sure the Loc al printer attached to this comput er button is selected and Automatically detect and in stall my Plug and Pl ay printer is unchecked. Then click Next . 7. Click Create a new port , select Standard TCP/ IP Port , and click Next .
8 16. Click Finish to close the Add Standard TCP/IP Printer Port Wizard. 17. At the next screen, click Have Disk , then click Browse . 18. Browse to the folder that you unzipped. Click ColorBurst Epson.INF . 19. Click Open to return to the Install from Disk window.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Epson 9800 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Epson 9800 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Epson 9800, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Epson 9800 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Epson 9800, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Epson 9800.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Epson 9800. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Epson 9800 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.