Manuel d'utilisation / d'entretien du produit X3 du fabricant 3Com
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Installation and Owner’ s Manual Model: X3 This device complies with part 15 of the FCC rules. Operation is subject to the following two conditions: (1) This device may not cause harmful interference; and (2) This device must accept any interference received, including interference that may cause undesired operation.
Component Installation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Wiring White 12-Pin Main Harness . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Black Chassis Ground Y ellow +12VDC Ignition Input Open No Connection Red +12VDC Battery Input HC4 12-Pin Main Harness Orange (-) Ground when Armed Output Green (-) Common Door Pin Input Violet (+) Co.
Parking Lights Only Piggyback Connection Headlight Switch White Wire 4 Brown Wire: (-) Siren Output Connect the brown wire to the Negative wire from an electronic siren (Siren Supplied). Connect t the remaining wire from the siren to +12 volt. (Battery +) The Brown wire can also be programmed for (-) horn honk output.
Wiring (continued) 5 HC3: Black 3-Pin Door Lock Harness Connect the Blue wire to the unlock wire from the door lock switch. If the door locking system is not a (-) trigger system, additional relays will be required.
6 87 87a 86 85 30 Brown Wire T o +12V T o Horn +12V or Ground Depending on System Requirements Fuse Red/White Wire: (When programmed for (-) Domelight Supervision Output) When Programmed for this function, the Red/White wire provides a (-) output to turn on the vehicles interior light when the alarm has been disarmed.
7 Step 3 Press the “Lock” button on the first transmitter until you hear a confirmation chirp/beep. The transmitter is now coded into the system. Repeat for each additional transmitter. When finished, turn Off the ignition key or wait for 15 seconds to get out of transmitter programming mode.
8 Alarm Feature Programming (continued) LED Flash/ Chirp (Default Setting) ” f f O “ ps r i h C ” n O “ ps r i h C 1 Manual Arming 2 Automatic Arming without Door Locking Ignition On/Off with .
9 1. Press the LOCK button to increase sensitivity by 1 step (1 chirp) 2. Press the UNLOCK button to decrease the sensitivity by 1 step (1 chirp) 3. Rap on the vehicle body panels and glass to achieve the proper setting. Note: If you hear 2 chirps while making an adjustment, you have reached the max setting.
10 + C. Dual-Zone Shock Sensor 1. Light impacts to the vehicle will cause a pre-warning (warn-away) chirp from the siren or horn. These light impacts will not set the alarm into full trigger even if they are repetitive. 2. Hard impacts to the vehicle will bypass the pre-warning indicator and activate a full alarm trigger.
11 Owners Manual (Continued) F. Manual Disarming “Unlock” 1. Press the “Unlock” button on the transmitter. 2. The siren will chirp twice and parking lights will flash twice indicating that the security system is now disarmed. The vehicle doors will unlock disarming when interfaced with the security system.
K. Anti Car-Jacking (Manual Activation) Warning: If you don’t need this alarm system’s car-jacking function to be “On”, set it to “Off”. The default car-jacking setting is “Off” (see Feature No.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté 3Com X3 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du 3Com X3 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation 3Com X3, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le 3Com X3 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le 3Com X3, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du 3Com X3.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le 3Com X3. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei 3Com X3 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.