Manuel d'utilisation / d'entretien du produit U3/SRU du fabricant Bunn
Aller à la page of 9
U3/SRU INST ALLA TION & OPERA TING GUIDE BUNN-O-MA TIC CORPORA TION POST OFFICE BO X 3227 SPRINGFIELD , ILLINOIS 62708-3227 PHONE: (217) 529-6601 F AX: (217) 529-6644 T o ensure you have the lates.
Page 2 42769 041410 BUNN-O-MA TIC COMMERCIAL PRODUCT WARRANTY Bunn-O-Matic Corp. (“BUNN”) warrants equipment manufactured by it as follows: 1) All equipment other than as specified below: 2 years parts and 1 year labor . 2) Electronic circuit and/or control boards: parts and labor for 3 years.
Page 3 #00831.0000 USER NOTICES Carefully read and follow all notices on the brewer and in this manual. They were written for your protection. All notices on the brewer are to be kept in good condition. Replace any unreadable or damaged labels. #00878.
Page 4 ELECTRICAL REQUIREMENTS - U3, U3A, U333, U38, U3833 CAUTION - The brewer must be disconnected from the power source until specified in Initial Set-Up. U333 & U3833 requires 3-wire, grounded service rated 240 volt ac, 35 amp or 440 volts ac, 30 amp for U333,three phase, 60 Hz or 380 volts ac, 30 amp for U3833, three phase, 50 Hz.
Page 5 ELECTRICAL INST ALLA TION INSTRUCTIONS - ALL MODELS NOTE: Electrical sour ce should have a circuit breaker between the brewer and the main supply which breaks all poles with a contact separation of at least 3 mm. CAUTION – Improper electrical installation will damage electronic components.
Page 6 INITIAL SETUP - U3 CAUTION - The brewer must be disconnected from the power sour ce throughout the initial setup, except when specified in the instructions. IMPORT ANT : Brewer must be level and installed on a sturdy structure. Electrician's and Plumber's Instructions are provided.
Page 7 INITIAL SETUP - SRU CAUTION - The brewer must be disconnected from the power source throughout the initial setup, except when specified in the instructions. IMPORT ANT : Brewer must be level and installed on a sturdy structure. Electrician's and Plumber's Instructions are provided.
Page 8 ADJUSTING BREW VOLUMES CAUTION - Disconnect the power sour ce from the brewer prior to the removal of any panel for the replacement or adjustment of any component.
Page 9 7. Remove funnel cover . Funnel should not be removed from brewer until drip out of coffee has been com- pleted. 8. T o empty funnel, invert it over a waste container to dispose of filter and grounds. An additional flange is provided on the funnel to help make this step easier .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Bunn U3/SRU c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Bunn U3/SRU - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Bunn U3/SRU, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Bunn U3/SRU va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Bunn U3/SRU, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Bunn U3/SRU.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Bunn U3/SRU. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Bunn U3/SRU ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.