Manuel d'utilisation / d'entretien du produit V9.0 du fabricant Xerox
Aller à la page of 16
Version 9.0.
2 of 16 Scan to PC Desktop v9.0 Network Installation Guide Document version 4.0 This document provides instructions fo r installing the softw are associated with Scan to PC Desktop in a network environ ment.
3 of 16 Scan to PC Desktop v9.0 Network Inst allation Guide Table of contents Scan to PC Desktop v9.0 Netw ork Installation Guide ............................................................... 3 Table of contents .....................................
4 of 16 Introduction This guide provides instructions for in stalling the software associated with Scan to PC Desktop in a network environment. Targeted users are administrators, Informati on Technology specialists or programmers who set up or perform network installations.
5 of 16 Scan to PC Desktop softw are components Scan to PC Desktop is delivered in two CD-ROM variants: Spec ial Edition and Professional Edition . These two editions of Scan to PC Desktop comprise different software products from Nuance. All the installers of these software co mponents support MSI (Windows Installer-based) distribution.
6 of 16 Windows 2000/2003 Server wi th Active Directory Support Active Directory is a feature of Windows 2000 Advanced Server and W indows 2003 Server. Group Policy, a component of Active Directory, in cludes a Software Inst allation snap-in that enables an administrator to c reate a network installation.
7 of 16 Systems Management Server Support Systems Management Server (SMS) provides a m echanism for pushing application installations out from the server to client systems. SM S supports all versions of W indows 2000, XP and Vista when installing products that use Windows Insta ller (MSI) technology.
8 of 16 Creating administrative images This section describes how to create administra tive images of the software components of Scan to PC Desktop onto the network. Such an administrative installation will extrac t the neces sary files into a network location specified during the installation.
9 of 16 3. If applicable, select a language for the administrative installation (not necessary if setup language was specified in the command line). 4. During installation, specify a target network location for the administrative im age to be created.
10 of 16 Deployment - Active Directory This section describes how to install the software components of Scan to PC Desktop onto clients’ systems using Active Directory.
11 of 16 You must repeat the steps below, as many time s as many software component installations are needed. 1. Open Administrative ToolsActive Directory Users and Comp uters, select the object, then a domain, site, or organization unit. Creat e a Group Policy Object as follows: a.
12 of 16 Software components and th eir installers for the Special Edition : Software component Installer InstallShiel d Installscript engi ne ISSCRIPT10.msi PaperPort 11 SE ScanSoft PaperPort 11.msi OmniPage SE 4 ScanSoft OmniPage SE 4.msi Image Retriever 7 SE Image Retriever 7.
13 of 16 Deployment - SMS server This section describes how to install software components of Scan to PC Desktop onto a client's system using SMS Server in "Create a new package and program" Wizard m ode.
14 of 16 Software components and th eir installers for the Professional Edition : Software component Installer 1 Installscript engine ISSCRIPT10.msi 2 PaperPort Pro fessional 11 ScanSoft PaperPort 11.msi 3 OmniPage Professional 15 ScanSoft OmniPage 15.
15 of 16 WATCHFOLDER, FOLDERWATCH, EMAILPROFILE, EMAILWATCH, POLINT and PPACTION . For more details, please see the Customized Install sec tion of the Image Retriever Guide. 7. To install the PaperPort Image Printer , use the following command-line: MSIEXEC /i "PaperPort Image Printer.
16 of 16 9. To install Image Retriever 7 Pro or Image Retriever 7 SE with English user int erface by specifying the folder to watch and enable folder-watching, use the following command- line: MSIEXEC /i "Image Retriever 7.msi" ALLUSERS=2 TRANSFORMS =1033.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Xerox V9.0 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Xerox V9.0 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Xerox V9.0, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Xerox V9.0 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Xerox V9.0, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Xerox V9.0.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Xerox V9.0. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Xerox V9.0 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.