Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 6100 du fabricant 3Com
Aller à la page of 14
3Com ® AirProtect Enterprise Engine 6100 Quick Setup Guide www.3Com.com Part Number: 10015863 Rev. AA June 2007.
3Com Corporation 350 Campus Drive, Marlborou gh, MA USA 01752-3064 Copyright © 2003 – 2007 3Com Corporation and its Licensors. All Rights Reserved. 3Com Corporation reserves the right to revise thi.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 1 Step 1: 3Com AirProtect Enterprise Appliance and 3Com AirProtect Sensor Overview The front p.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 2 Step 2: Mount the Appliance Place the appliance on the rack and mount the appliance using the rack moun ting accessories.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 3 Step 3: Power up the Appliance Connect the power cable as shown in the figure below and pres s the power switch on the front panel of the appliance.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 4 Step 5: Access 3Com AirProtect Enterprise A. Connect your computer to the same su bnet where the Server is connected. B. Change your computer IP address to 192.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 5 Step 6: Complete the Server Initialization and Setup Wizard Follow the steps in the Server Initialization and Setup Wizard to configure the 3Com Air Protect Enterprise Server.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 6 Step 7: Set up the Server DNS Entry Add a DNS entry ‘wifi ‐ securit y ‐ server’ in your organization’s/enterprise DNS server.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 7 C. Type the default username: admin and password: password on the Login screen.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 8 E. If you see the Welcome scree n, close the window. You are done with the Server Setup. You will revisit the Welcome screen later.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 9 Step 9: Connect 3Com AirProtect Sensors to the Network Power and Connect to the Network A. Ensure that the 3Com AirProtect Enterprise Server is already running on your network.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 10 Important! If the LED sta tus at the end of Step D does not match the status shown .
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 11 Step 11: Complete the 3Com AirProtect Enterprise System Setup Wizard Follow the steps in the System Setup Wizard to specify the 802.
3Com AirProtect Enterprise Quic k Setup Guide 12 Step 12: Enable Global Flags Event generation and intrusion prevention activati on flags are turned.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté 3Com 6100 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du 3Com 6100 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation 3Com 6100, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le 3Com 6100 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le 3Com 6100, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du 3Com 6100.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le 3Com 6100. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei 3Com 6100 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.