Manuel d'utilisation / d'entretien du produit XTR-195 du fabricant Whistler
Aller à la page of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS Battery Installation Units requires 3 AA r echargeable batteries (included) . U U n n i i t t m m a a y y n n e e e e d d t t o o b b e e p p l l u u g g g g e.
Windshield Mounting • Install the two suction cups and rubber bumper o nto the bracket by fitting them into their holes. • Press the suction cups onto the windshield at the location you have chosen. • Slide the detector onto the bracket until it locks into place.
Quiet Mode Quiet cancels audio during an alert and any new aler t within 20 seconds. After 20 seconds, approx imate ly 2 beeps are provided on any new alert and unit then remains quiet. • Press Quiet to cancel the audio. • Press Quiet a second time during an alert to rest ore the standard audio alert pattern; or turn the unit off, then on.
Engaging/Disengaging VG-2 T o engage VG-2: • Press and hold the “Quiet” button until the “ V V / / L L ” is illuminated. T o disengage VG-2: • Press and hold the “Quiet” button until the “ V V / / L L ” turns off.
Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K, or Ka band is detected, the band ID and signal strength is displayed. The audio alert is continuous and has a geiger counter -like pattern.
• Check fuse for lighter socket; replace if necessary . • Make sure lighter socket is clean. PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps. • Make sure batteries ar e seated properly . • Make sure that the battery door is fully closed. • Make sure battery contacts are clean.
T otal Band Protection™ Complete Band Coverage that detects laser , radar , VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be re pa i red without charge to the purchaser when re turn ed with a dated store r eceipt to the address bel ow . Uni ts returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arr ant y .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Whistler XTR-195 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Whistler XTR-195 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Whistler XTR-195, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Whistler XTR-195 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Whistler XTR-195, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Whistler XTR-195.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Whistler XTR-195. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Whistler XTR-195 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.