Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 695 du fabricant Whistler
Aller à la page of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 3604 NW Frontage Rd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES 5. Front Laser – high gain optical lens p rovides increased sensitivity and field of v iew for leading-edge laser detection. 6. Rear Laser – an integrated optical w aveguide provides superior detection of l aser signals transmitted from behind.
Important: S om e ne we r cars have a plastic safety c oating on the inside of the wi nd sh iel d. The w indshield bracket may le ave per man ent mark s on this type of surface. T o find out if your vehicle ha s t his type of windshield, ch eck th e v ehic le’ s ow ner’ s m anual or ask your dealer .
City/City 1/City 2 Mode W histler’ s Three Stage City Mode is designed to r edu ce the annoyance of automatic door openers, i nt rus ion alarms and other devices which share frequencies w it h p oli ce radar . Generally , X band is used for these devices.
Filter Mode There are times when a radar detector in another v ehicle, can unintentionally emit a frequency which can cause your detector to falsely alarm. The Whistler Filter Mode options provide a dditional signal processing to minimize the occurrences of these false alarms.
OPERA TION Aler t Priority W hen two or more signals are r eceived at the s ame time, the alert priority is: 1 . Laser 2. Speed Radar 3 . Safety Radar Example: If X band is alerting, then suddenly a l aser signal is detected, the laser warning will o verride the X band alert.
POP ™ Mode Alerts B ecause POP ™ M ode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and s ignal strength ar e displayed.
POP™ Mode POP ™ Mode is a featur e on some newer radar guns operating on K and Ka bands. When the gun is in POP ™ Mode and activated, a brief burst of ener gy , less that 1/15 of a second, is transmitted and the vehicle’ s speed is quickly acquired.
Important: When returning your unit for service, be certain to include a daytime telephone number and an email address (if applicable). Customer Service If you have questions concerning the operation .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Whistler 695 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Whistler 695 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Whistler 695, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Whistler 695 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Whistler 695, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Whistler 695.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Whistler 695. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Whistler 695 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.