Manuel d'utilisation / d'entretien du produit TMMC2CAN du fabricant Toastmaster
Aller à la page of 9
OWNER S MANUAL Model No. TMMC2 / TMMC2CAN Mini Food Chopper T oastmaster ® TMR_TMMC2/CAN_IB_20-6-07 6/20/07 4:19 PM Page 1.
IMPOR T ANT SAFEGUARDS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be followed including the following: 1. Read all instructions. 2. T o protect against risk of electrical shock do not put cord, plugs, or appliance in water or other liquid.
ADDITIONAL IMPOR T ANT SAFEGUARDS 1. All users of this appliance must read and understand this Use and Care Guide before operating or cleaning this appliance. 2. The cord to this appliance should be plugged into a 120V AC electrical outlet only . 3. Do not leave this appliance unattended during use.
Polarized Plug This appliance has a polarized plug (one blade is wider than the other). T o reduce the risk of electric shock, this plug is intended to fit into a polarized outlet only one way . If the plug does not fit fully in the outlet, reverse the plug.
Getting to Know Y our T oastmaster ® Mini Food Chopper Y our product may vary slightly from illustration. 4. 3. 1. 1. Lid Locking T ab 2. Bowl Lid T abs 3. Bowl T abs 4. Drive Shaft 5. Bowl Notches 6. Lid (P/N 71263) 7. Stainless Steel Chopping/ Mincing Blades (P/N 71264) 8.
Introduction The See-thru Bowl holds up to 1 1 ⁄ 2 cups of food. Do not over fill. Cut food into uniform 1 ⁄ 2 inch pieces before processing. Some foods may require processing in smaller quantities.
Helpful Hints Be careful not to over -process. Most foods require only 3-10 seconds. Process up to 1 1 ⁄ 2 cups of food at a time. If larger quantities are desired, process in several small batches. If food is not chopped into even-sized pieces, remove some of it from the See-thru Bowl and process smaller quantities at a time.
Cleaning Instructions CAUTION: Blades are sharp. Handle carefully . CAUTION: Never place base of appliance in water or other liquids. 1. Unplug and allow Blades to stop rotating before disassembling. 2. W ash all removable parts in warm soapy water; rinse and dry thoroughly .
LIMITED ONE-YEAR W ARRANTY Wa rranty Coverage: This product is warranted to be free from defects in materials or workman- ship for a period of one (1) year from the original purchase date. This product warranty is extended only to the original consumer purchaser of the product and is not transferable.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Toastmaster TMMC2CAN c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Toastmaster TMMC2CAN - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Toastmaster TMMC2CAN, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Toastmaster TMMC2CAN va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Toastmaster TMMC2CAN, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Toastmaster TMMC2CAN.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Toastmaster TMMC2CAN. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Toastmaster TMMC2CAN ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.