Manuel d'utilisation / d'entretien du produit PHI60ZS du fabricant Thermador
Aller à la page of 8
READ AND SAVE THESE INSTRUCTIONS CARE AND USE MANUAL for PH and PHI SERIES PROFESSIONAL WALL and ISLAND HOODS PH30ZS, PH36ZS, PH42ZS, PH48ZS, PH54ZS, PHI48ZS and PHI60ZS ®.
PAGE 2 Note: The Thermador Hood referred to thr oughout this manual is manufactured b y BSH Home Appliances Corporation. A special message to Our Customers, Thank you for buying a Thermador Hood. Please take the time to read and understand this entire booklet befo re using your ne w appliance .
PAGE 3 W ARNING T O REDUCE THE RISK OF FIRE, ELECTRIC SHOCK, OR INJUR Y T O PERSONS, OBSER VE THE FOLLO WING: 1 . Use this unit only in the manner intended by the manufacturer . If you ha ve questions, contact the manufacturer (800/735-4328). 2 . Befor e ser vicing or cleaning the unit, switch pow er off at ser vice panel and lock ser vice panel.
PAGE 4 The blow er should be turned on for about 5 minutes before cooking in or der to establish air currents upward thr ough the hood. Thus when heat, smoke, moisture, grease and cooking odors ar e produced, they will be carried outside instead of drifting into other rooms.
PAGE 5 HEAT SENSOR Y our hood is equipped with a heat sensor that will turn the blower to Lo w speed if excessive heat occurs above the cooking surfaces. 1. If the blow er is off – it turns the blower on to low speed. 2. If the blow er is already on any speed selection, no speed change will occur .
PAGE 6 To Clean Hood Surface • For general car e , wipe the outside of the stainless steel with sudsy water or household cleaners such as Fantastic ® or Formula 409 ® , rinse w ell and dr y with a clean soft cloth to a void water marks. • Wipe and dr y stainless steel in the same dir ection as the grain.
PAGE 7 HEAT LAMP REPLACEMENT (for PH Wall Hood Models Only) • T urn heat lamp counterclockwise to remov e . • Replace lamp with either a P AR-38 175W heat lamp or a P AR-40 250W heat lamp. The P AR-38 175W heat lamp provides a tighter seal within the enclosure and pr oduces the same amount of effective heat with lo wer energy consumption.
PAGE 8 5551 McFadden Av enue, Huntington Beach, CA 92649 • 800/735-4328 © 2002 BSH Home Appliances, Corp. • Litho in U. S. A. 50 60 00 66 39 (8207) THERMADOR HOOD WARRANTY FULL ONE YEAR WARRANTY Cov ers one year fr om date of installation, or date of occupancy on a new , or previously unoccupied dwelling.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Thermador PHI60ZS c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Thermador PHI60ZS - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Thermador PHI60ZS, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Thermador PHI60ZS va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Thermador PHI60ZS, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Thermador PHI60ZS.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Thermador PHI60ZS. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Thermador PHI60ZS ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.