Manuel d'utilisation / d'entretien du produit CD-R624M du fabricant Tascam
Aller à la page of 9
TASCAM CD-R624M Packing List The following items should be present in your CD-R624M bundle: - TEAC 6x24 external CDR drive (CD-R56S/614) - SCSI Cable - SCSI Terminator - CD-R624M software CD-ROM - CD .
must be recorded in stereo at the CD standard of 16 bit/44.1kHz. Remember, multiple sessions will not be recognized by an audio CD player. If you do not have the audio in the computer yet, you may need to use Peak LE to record and prepare your audio. Mac Volume - Use this format if you want to make the CD a bootable CD .
Compression: None Source: Mic (This assumes you are plugging in to your mic inputs. If you have a separate sound card, i.e. IF-PCI16, AudioMedia III, Paris System, etc. then select the appropriate input source.) Ch: Stereo Bit: 16 Rate: 44.1kHz Once you’ve got all the settings properly set, click on OK.
EQ - If you’d like to process EQ on your song, select the part you’d like to affect. (To EQ the whole song, just hit Apple “A” to select the whole region.) Go to the Plug-Ins menu and drag down to Premiere; when the side menu appears drag to SFX Machine Lite.
Again, there are far more advanced features included with this package, but we’ll leave that to the Jam manual. Once you’ve got your CD assembled, click on Check Speed in the upper right corner. For the first few CDs you make, we highly recommend doing test burns first.
Once you’ve got your CD assembled, click on Check Speed in the bottom. As we mentioned in the Jam burning process, it is wise to try a test burn to get a feel for the performance of your computer. If your system is having trouble keeping up with the CDR drive, read the “Troubleshooting Underruns” section at the end of this Guide.
(Variable Bit Rate) basically adjusts the amount of data used to encode the sound according to what is needed. VBR typically sounds better, but older MP3 players may not be able to use it.
Troubleshooting Underruns Let’s start with a basic understanding of what’s involved. Here are some basic terms you will need to understand to navigate the world of data transfer: Access Time - How.
2) Make sure the CDR media is on the list of approved media of this drive. We have tested many types of CDR media, and the results are posted on our web site at http://www.tascam.com. The list is kept on the site so it may be kept as up to date as possible.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Tascam CD-R624M c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Tascam CD-R624M - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Tascam CD-R624M, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Tascam CD-R624M va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Tascam CD-R624M, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Tascam CD-R624M.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Tascam CD-R624M. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Tascam CD-R624M ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.