Manuel d'utilisation / d'entretien du produit KE4500 du fabricant Sunbeam
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Please read these instructions carefully and retain for future reference. Quantum Evo 1.8 litre cordless kettle with concealed element Instruction Booklet KE4500.
Sunbeam’s Safety Precautions 1 Features of your Quantum Evo 2 Using your Quantum Evo 4 Sunbeam’s 3-W ay Safety System 5 Care and Cleaning of your Quantum Evo 6 Contents Important instructions – retain for future use.
1 Sunbeam are very safety conscious when designing and manufacturing consumer products, but it is essential that the product user also exercise care when using an electrical appliance.
2 Features of your Quantum Evo Max M in 1.8 L 1. 5 1. 0 0 . 5 Removable mesh filter . Keeps the water clean of any foreign matter and is removable for easy cleaning. T wo water level gauges. The full length water gauge indicates the volume of water in the kettle up to 1.
Neon ON/OFF switch with auto cut-out. Lights up to indicate that the kettle is on and heating. Switches the kettle off automatically after boiling. Hinged lid with safety lock. Hinged locking lid opens at the push of a button for one-handed use and for safety , locks shut to reduce the chance of accidental scolding.
4 Before using your kettle. It is recommended that you clean your kettle before use by filling the kettle with water , up to the maximum level indicator , boil and discard. Using your kettle. 1. T o fill the kettle, remove it from the power base and lift the lid, by pressing the button on the handle.
5 Safety is a major consideration in the design of a Sunbeam kettle. This is why we have developed our 3-W ay Safety System, which ensures that your kettle will: 1. Automatically switch off after boiling. For convenience, safety and energy efficiency , your Sunbeam kettle will automatically switch off after boiling.
6 Always disconnect the kettle from the power outlet before cleaning. Never immerse the kettle switch area, cord or power base in water , or allow moisture to come into contact with these parts. Removal of mineral deposits. Mineral deposits in tap water may cause the interior of the water gauge to discolour .
Consumer Hotline Australia 1800 025 059 New Zealand (09) 912 0747 Consumer information: 1800 025 059 or www .sunbeam.com.au is a registered T rademark of Sunbeam Corporation Limited. ACN 000 006 771. © Sunbeam Corporation Limited 2002. is a registered T rademark of Sunbeam Corporation Limited.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Sunbeam KE4500 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Sunbeam KE4500 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Sunbeam KE4500, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Sunbeam KE4500 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Sunbeam KE4500, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Sunbeam KE4500.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Sunbeam KE4500. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Sunbeam KE4500 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.