Manuel d'utilisation / d'entretien du produit PHLG 2000 B1 du fabricant Parkside
Aller à la page of 13
HEA T GUN Operation and Safety Notes 6 HEA T GUN PHLG 2000 B1.
GB / IE Operation and Safety Notes Page 5 Before reading, unfold the page containing the illustr ations and familiarise yourself with all functions of the de vice.
A B C D 2 3 4 5 6 7 E 1.
.
5 GB/IE Table of contents Introduction Proper use .................................................................................................................... .. Page 6 Features and equipment ...................................................
6 GB/IE Introduction Heat gun PHLG 2000 B1 For removing, reshaping, preheating, defrosting etc. Introduction Please make sur e you familiarise your- self fully with the way the de vice works before y ou use it for the first time and that you understand ho w to handle electrical pow- er tools correctly .
7 GB/IE Introduction / General safety advice for electrical power tools T emperatures (Jet outlet nozzle): Setting I: ca. 350 °C Setting II: ca. 550 °C Protection class: The sound pressure le vel (A) of the device is typically less than 70 dB (A).
8 GB/IE General safety advice for electrical power tools b) Wear personal protective equipment and always w ear safet y glasses. The wearing of personal protective equipment suc h as dust masks, non-s.
9 GB/IE General safety advice for electrical power tools / Operation without super vision or instruction by a person responsible for their safety . Children must never be allow ed to play with the device.
10 GB/IE Changing the nozzle T oo much heat causes paints and plastics to ignite. CAUTION! Do not inhale the resulting v apours. Protector nozzle 4 – for removing paint and varnish (see Ill. B): Place the protector nozzle 4 on the outlet tube 3 .
11 GB/IE and meticulously ex amined before deliv - ery. Please retain your receipt as proof of purchase. In t he ev ent of a warrant y claim, please make contact b y telephone with our Ser vice Depar tment. Only in t his way can a post-free despat ch for your goods be assured.
12 GB/IE Declaration of Conformity / Manufacturer Dec la ra tion o f Con fo rmi t y / Manufact urer W e, K ompernaß GmbH, the person responsible for documents: Mr Felix Beck er , Burgstr .
IAN 61646 K OMPERNASS GMBH Burgstraße 21 D-44867 Bochum © by ORFGEN Mark eting Last Information Update: 02 / 2011 Ident.-No.: PHL G2000B1022011-6 6.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Parkside PHLG 2000 B1 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Parkside PHLG 2000 B1 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Parkside PHLG 2000 B1, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Parkside PHLG 2000 B1 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Parkside PHLG 2000 B1, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Parkside PHLG 2000 B1.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Parkside PHLG 2000 B1. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Parkside PHLG 2000 B1 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.