Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 6CiM du fabricant Marvel
Aller à la page of 12
Inst allation Operation & Maintenance Instructions Part of AGA Foodservice Group Model 6CiM Combination Freezer , Ice Machine and Refrigerator.
W ARNING: THIS UNIT SHOULD NOT UNDER ANY CIRCUMST ANCES, BE UNGROUNDED. Remove Packaging Y our appliance has been p acked for shipment with all part s that could be damaged by movement securely fas- tened. Before using, be sure all packing materials and tape have been removed.
T emperature Control and Selection The temperature control knob is located in the grille below the door . There is a pointer on the grille at the 12:00 position to indi- cate knob position. The "OFF" position will turn the refrigeration system off.
Unit care • Avoid leaning on the cabinet and freezer doors. Y ou may bend the door hinge or tip the unit. • Exercise caution when sweeping, vacuuming, or mopping near the front of the unit.
4 Door Features There are many different door features available for your new unit. Full panel overlay doors and full wrap painted and st ainless doors are available. These doors are fully reversible. T o Reverse the Door Swing of the Full Panel Overlay and Full W rap Doors The door you relieved is for a right hand swing unit.
Before Calling for Service Check and test the electrical outlet's fuse or breaker . Make certain the control knob in the grille is not in the "OFF" position. The unit may be in the “off” portion of the refrigeration cycle. This is typical.
If Y ou Do Need Service In the event that you do need service, be sure to report the model number , serial number and proof of purchase to your service representative. Model number and serial number are found on the serial plate which is located on the lower front cabinet flange.
PROBLEM Odor in the cabinet Unit operates but does not produce any ice. Small ice cubes Noisy operation Ice cubes are sticking together . POSSIBLE CAUSE The unit needs to be cleaned. The unit has just been started and it has been less than 24 hours. W ater supply is not turned on.
8 PROBLEM Moisture collects on outside surface of cabinet. Moisture collects on inside of the unit. The unit is too warm or too cold. The unit is warm inside with the temperature control know in the “OFF” position. Items on door shelf sometimes freeze.
Notes 9.
10 Notes.
41008536 Rev B www .marvelindustries.com Phone: (765) 962-2521 Fax: (765) 962-2493 Marvel Industries Part of AGA Foodservice Group 233 Industrial Parkway P .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Marvel 6CiM c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Marvel 6CiM - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Marvel 6CiM, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Marvel 6CiM va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Marvel 6CiM, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Marvel 6CiM.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Marvel 6CiM. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Marvel 6CiM ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.