Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Venture IP du fabricant Aastra
Aller à la page of 10
V entur eIP Email Notification of V oicemail Guide VentureIP Load Version 2.15.0 II.
TABLE OF CONTENTS INTRODUC TION ........................................................................................................................................................ 2 SMTP ...........................................................
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Introduction When activated, the Em ail Notification of Voicemail feature sen ds an email to alert you whenever a new voicem ail is received. The email cont ains call header informati on, including caller name, caller number, the time and l ength of call.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l SMTP TCP Port Assignment The port used by SMTP (d efault is port 25) in the premium option of voicemail notification through email is config urable. To configure the port used by SMTP 1. In System Options, navigate to Network O ptions and press Sel ect .
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Once you are Log ged in, navigate to the SMTP page, which is shown below. • SMTP Status ─ indicat es whether message forwa rding to the SMTP Server is .
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Edit SMTP Settings To edit SMTP settings 1. Click Change Detail s . The SMTP Server page appears. 2. Enter the information a s follows: • Enable SMTP ─ toggles whether SM TP is enabled. • Server Address ─ the IP address of your SMTP server.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Configure Email Notifi cation of V oicemail To configure your email notificati on of voicemail you also have to identify your Email address, either using the User Options on your phone/per exte nsions or the Web User Tool.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Web User Tool Logging in To log in 1. Enter the IP Addres s of your phone in a web browser. (You ca n find your phone’s IP Address by pressi ng the # key.) 2. Click on User Options. The login scre en appears.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Once you are Log ged in, navigate to the Voice Mail pa ge, which is shown below. SMTP Screen • To Address: Is the email address wh ere you want to send t.
VentureIP Ema il Notifica tion of Voicemai l Edit SMTP To edit SMTP – 1. Click Change . The Edit SMTP page a ppears. 2. Enter the information a s follows: • To Address: ─ Personal email a ddress or other (na me@abc.ca) • From Address: ─ Dummy ad dress or o ther (ventur e@abc.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Aastra Venture IP c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Aastra Venture IP - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Aastra Venture IP, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Aastra Venture IP va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Aastra Venture IP, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Aastra Venture IP.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Aastra Venture IP. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Aastra Venture IP ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.