Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Universal Design Concept Wheelchair du fabricant Konica Minolta
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Our machines are built for ever ybody’ s needs www .konicaminolta.co.uk Universal Design Concept 22831 Konica Min UDC Brochure 1/27/05 1:59 PM Page 3.
“I found it particularly easy to feed in originals for scanning and the display is really easy to operate, even if you’ve limited use of your fingers. ” Bernd Worf, plumber The results were overwhelmingly good. The six testers gave a “very good” or “good” rating to 97.
www .tuev-sued.de Office workers with disabilities, whether they’re wheelchair users, visually impaired or ha ve dexterity problems - know full well how important user friendly business equipment is. One of the aims of K onica Minolta Universal design concept is to ensure that our machines do not discrimina te against users.
1 One particularly practical feature is the system status lamp. This sho ws every user , even a t a distance, whether a Konica Minolta machine is ready for use (lamp off), running (green lamp) or malfunctioning (red lamp). This can sa ve a lot of time and effort, especially in larger offices.
2 Better access for wheelchair users Most office machines are difficult to operate for wheelchair users. Operating panels, for example, are normally designed for standing use only .
5 6 7 3 4 3 A transparent rail at the front edge of the feeder unit allows paper to be inserted more easily . 4 The feeder icons attached to the vertical rail at the back of the feeder unit are visible at wheelchair height. 5 In a busy office even the high- capacity pa per trays of many Konica Minolta machines need frequent refilling.
Benefits for finger -handicapped users Most machines are not designed to meet the specific needs of users with impairments to their fingers, hands or dexterity . The latest Konica M inolta machines are an exception. The keys of the opera ting panel have been specifically designed for those with limited dexterity .
Konica Minolta Business Solutions (UK) Ltd ● Miles Gray R oad, Basildon, Essex SS1 4 3AR ● T el: 080 0 833864 ● Fax: 0 1268 282480 ● E-Mail: info@bs.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Konica Minolta Universal Design Concept Wheelchair ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.