Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Adventure Island du fabricant Hobie
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1. Using an Allen key wrench, unscrew the bolt that is passing through that handle and pull the handle off of the control arm shaft. 2. Push the control arm shaft in so that it falls in the hull. Reach inside the hull and grab the control arm to take both of the lines off of it.
6. With the up and down control lines loose, pull on them and re- move them from the hull with the tubes. If they get hung up inside the hull, you can cut whatever is preventing you from taking out the lines. Y ou will no longer need these lines and tubes with this kit.
1 1. Now feed the UP control line through the same two holes above the rudder pin to the inside of the rudder housing. Wrap the line so that it goes over top and around the drum. Insert the end of the line into the lower hole indicated in step 10 and tie a knot at the end of the line.
16. Drill a hole in the dotted location with a 5/16” drill bit 17. Insert one of the two the small length of rigid tube into the hole and press the black fitting at the end of the tube into the hole. It will be a tight fit, so you may need to give it a couple taps with a hammer to get it into the hole.
18. Locate the cleat on the right side map pocket just like in step 7 and use the holes in the cleat as a guide to drill two 1 1/64” holes through the map pocket frame and kayak hull material underneath it. Make sure to center the cleat along the width of the map pocket frame so that it rests on a nice flat surface.
23. Through bolt the two pulleys on the inside of the kayak. On the RIGHT side of the kayak, use the existing screws that are being used to attach the mainsheet routing pulley line and place nuts on the outside of the new block to hold it in place.
28. Pull the lines all the way back to the rear hatch and tie a simple knot approximately 4” from the end of the lines. 29. Now you are going to lock the small lines with loops at the end coming from the rudder to the knots that you just tied. T o do this, follow the diagram below to form a cinch around the line up to the knot.
29. Y our up/ down rudder system is now ready to go a. Pull on the right “T” handle to lower the rudder . Pull the line tight and cleat off to hold it in the down position. b. T o raise the rudder , uncleat the lock down line and pull the “T” handle on the left side of the boat.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Hobie Adventure Island c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Hobie Adventure Island - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Hobie Adventure Island, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Hobie Adventure Island va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Hobie Adventure Island, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Hobie Adventure Island.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Hobie Adventure Island. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Hobie Adventure Island ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.