Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 290 du fabricant Henny Penny
Aller à la page of 10
Model 290 1-1. INTRODUCTION This section provides troubleshooting information in the form of an easy to read table. If a problem occurs during the first operation of a new fryer , recheck the installation per the Installation Section of this manual. Before troubleshooting, always recheck the operation pro- cedures per Section 3 of this manual.
Model 290 1-3. TROUBLESHOOTING T o isolate a malfunction, proceed as follows: 1. Clearly define the problem (or symptom) and when it occurs. 2. Locate the problem in the T roubleshooting table. 3. Review all possible causes. Then, one-at-a-time work through the list of corrections until the problem is solved.
Model 290 Problem Cause Correction COOKING SECTION Product color not correct: A. T oo dark • T emperature too high • Check temperature setting in the program mode; see Programming Section in Opera.
Model 290 Problem Cause Correction COOKING SECTION (Continued) D. Spotted • Improper separation of the • Load product into racks product product properly • Breading not uniform on • Sift bread.
Model 290 Problem Cause Correction COOKING SECTION (Continued) D. Rancid taste • Shortening too old • Replace shortening, and follow recommended care and use of shortening • Infrequent filtering.
Model 290 Problem Cause Correction POWER SECTION W ith switch in • Open circuit • Check to see that unit is POWER position, plugged in the fryer is com- • Check the breaker or fuse pletely inope.
Model 290 Problem Cause Correction HEA TING OF SHOR TENING SECTION (Continued) Heating of shortening • Low or improper voltage • Use a meter and check the too slow receptacle against data plate .
Model 290 Problem Cause Correction SHOR TENING FOAMING/DRAINING SECTION Foaming or boiling • W ater in shortening • At end of a Cook Cycle, over of shortening drain shortening and clean frypot; ad.
Model 290 1-4. ERROR CODES In the event of a control system failure, the digital display shows an error message. These messages are coded: “E04”, “E05”, “E06”, “E41”. A constant tone is heard when an error code is displayed, and to silence this tone, press any of the product buttons.
Model 290 1-4. ERROR CODES (Continued) CE Only - Along with the error codes fr om page 1-1 1, CE units have the following self-diagnostic error codes: DISPLA Y CAUSE PANEL BOARD CORRECTION “E10” H.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Henny Penny 290 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Henny Penny 290 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Henny Penny 290, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Henny Penny 290 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Henny Penny 290, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Henny Penny 290.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Henny Penny 290. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Henny Penny 290 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.