Manuel d'utilisation / d'entretien du produit TWR125SS du fabricant EdgeStar
Aller à la page of 9
Table of Contents Table of Contents 1 Thanks and Intro 1 Important Safeguards 2 1. Specifications 3 2. Parts and Features 3 3. Operation 3 4. Troubleshooting 5 5. Limited Warranty 8 Thank you and Intro Thank you for purchasing this EdgeStar wine cooler.
IMPORTANT SAFEGUARDS When using an electrical appliance, basic precautions should always be followed, including the following: BEFORE USE, PLEASE READ AND FOLLOW ALL INSTRUCTIONS FOR THIS WINE COOLER • Do not use if the power supply co rd is damaged.
• An empty cooler can be dangerous fo r children. If disposing of the cooler remove gaskets, latches, lids and the entire door from your unused appliance, or take other action to ensur e that children cannot become trapped inside. • If your model of wine cooler is equipped with a lock, take care to keep the keys away from children.
Your wine cooler has an interior light with an on/off switch. Turn the light on or off by pressing the switch. Leveling Legs Your wine cooler is shipped with leve ling legs installed.
• Make sure the cooler is turned off and unplugged. • Remove all items. • Tape down the shelves and any other loose items within the cooler. • Shut the door and tape it closed. • Transport the cooler in a secure, upright position. • Protect the outside of the cooler wi th Styrofoam, cardboard, a blanket, etc.
Symptoms Possible causes Solutions There is a power failure. Ensure the cooler is plugged in and the power outlet has power. The wine cooler does not turn on. The cooler is not plugged in. Replace the broken fuse in your fuse box or reset the breaker.
Symptoms Possible causes Solutions Run the cooler in the appropriate ambient temperature. The room temperature is higher than the recommended ambient temperature (77°F). Minimize the number of times the door is opened. The door is being opened often.
6. Limited Warranty This EdgeStar product is warranted to be free from defective workmanship and materials for the first year follo wing the date of original purchase. Replacement parts will be supplied free of charge for the first year following the date of original purc hase.
OBTAINING WARRANTY SERVICE: Contact EdgeStar for troubleshooti ng assistance and warranty service authorization at 1-866-319-5473. Please have your order receipt available to confirm the date of purchase.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté EdgeStar TWR125SS c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du EdgeStar TWR125SS - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation EdgeStar TWR125SS, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le EdgeStar TWR125SS va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le EdgeStar TWR125SS, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du EdgeStar TWR125SS.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le EdgeStar TWR125SS. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei EdgeStar TWR125SS ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.