Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Traveler HTC du fabricant E&J
Aller à la page of 32
3J01-INS-LAB-Re vA12 © GF Health Products, Inc. R ead this manual before oper ating your wheelchair . Sav e this manual f or future use. T he most cur rent v er sion of this manual can be found online a t www .
Contents .
.
The person performing adjustments on the T raveler HTC has the responsibility of making certain that the user can safely operate the wheelchair with the adjustments selected.
.
W ARNING: This wheelchair does not offer seating or .
W ARNING: Do not lean on this wheelchair or use it as a walker—these are practices which could result in loss of balance and personal injur y .
Please familiarize yourself with main components, identified in T raveler HTC illustration below.
Th.
W ARNING: Alwa ys turn the casters frontward to provide stability while reaching.
W ARNING: During descent, the footplates' lowest point should be no closer to the ground than 2 1 / 2 inches to permit proper clearance.
Curbs, steps and stairways are dangerous obstacles that confront the wheelchair user .
1. Check for any obvious damage to the carton or its contents.
M10 wrench, M4 hex key 1.
M10 wrench, M4 hex key 1. Attach upper pole section to lower pole section using the included M6 bolt and nut as shown at right.
.
The T raveler HTC offers several adjustments to make it easier and more comfortable to drive.
M10 wrench, M4 hex key All T raveler HTC arms are fixed. 1.
.
Info: It is possible to RAISE elevating legrest without unlocking legrest release.
.
.
Protect your E&J T raveler HTC by having it serviced regularly .
MAINTENANCESCHEDULE Procedur e Performat.
Examine tires at least once a week for surface wear and cracks and replace them as needed.
Inspect the wheels at least once a month.
Wipe off the frame frequently , at least once a week, using a soft cloth.
Continual use of your T raveler HTC necessitates maintenance, especially if the factory-set adjustments have been altered.
This warranty has been drafted to comply with the Federal Law applicable to products manufactured after July 4, 1975.
Limitations and exclusions: the foregoing warranty shall not apply to serial numbered products if the serial number has been removed or defaced.
10 Index A Adjustments 17 Anti-theft pole, instal.
GF Health Pr oducts, Inc. (“Graham-Field”) 2935 Nor theast Parkway Atlanta, Georgia 30360 USA tel: 770-368-4700 fax: 770-368-2386 www .grahamfield.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté E&J Traveler HTC c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du E&J Traveler HTC - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation E&J Traveler HTC, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le E&J Traveler HTC va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le E&J Traveler HTC, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du E&J Traveler HTC.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le E&J Traveler HTC. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei E&J Traveler HTC ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.