Manuel d'utilisation / d'entretien du produit CIGE9 du fabricant CDA
Aller à la page of 12
Customer Care Department • The Group Ltd. • Harby Road • Langar • Nottinghamshir e • NG13 9HY T : 01949 862 012 F : 01949 862 003 E : service@cda.
Important The CDA Gr oup Ltd cannot be held responsible for injuries or losses caused by incorr ect use or installation of this product. Please not e that CDA r eserve the right to inv alidate the guarantee supplied with this pr oduct following incorrect installation or misuse of the appliance or use in a commer cial environment.
Using your Extr actor For best perf ormance, you should switc h on the extractor 1 5 minutes befor e starting to cook and lea ve it to run for appro ximately 1 5 minutes after the end of c ooking.
Car e and Maintenanc e IMPOR T ANT : DO NOT PERFORM MAINTENANCE OR CLEANING OF THE EXTRACT OR WITHOUT FIRST SWIT CHING OFF THE ELECTRICITY SUPPL Y . Cleaning Y ou should use a non-abrasiv e cleaner . Any abrasive cleaner (including Cif) will scratc h the surface and could er ase the contr ol panel markings.
Changing the Light IMPOR T ANT : DO NOT PERFORM MAINTENANCE OR CLEANING OF THE EXTRA CTOR WITHOUT FIRS T SWIT CHING OFF THE ELECTRICITY SUPPL Y . DO NO T CHANGE THE LIGHT BULB IMMEDIA TEL Y AFTER USE AS THE BULB WILL BE HOT . ALL OW IT T O COOL BEFORE REM OVING IT .
DOUBLE POLE SWIT CHED FUSED SPUR OUTLET USE A 3 AMP FUSE Mains Electricity Connection THIS APPLIANCE MUST BE C ONNECTED T O THE MAINS SUPPL Y BY A C OMPETENT PERSON, USING FIXED WIRING VIA A DOUBLE POLE SWIT CHED FUSED SPUR OUTLET AND PRO TECTED BY A 3A FUSE.
Installation IMPOR T ANT : The extr actor is intended t o be mounted dir ectly to the ceiling using fixings appr opriate for the c eiling. Ensure that ther e is adequate ceiling strength and supports at the fixing points; if in doubt, consult a joiner or electrician.
Installation T o fix your extr actor to the c eiling, proceed as follo ws 1 . Mark the fixing positions of the wall plugs that will be used to secur e your extractor t o the ceiling, as shown in fig. 4 2. Drill 4 holes and insert the wallplugs, ensuring that they are suit able for use with your ceiling.
8.
9.
10.
Customer Care Department • The Group Ltd. • Harby Road • Langar • Nottinghamshir e • NG13 9HY T : 01949 862 012 F : 01949 862 003 E : service@cda.eu W : www .cda.eu Passionate about style T o c ontact our Customer Car e Department, or for Service, please contact us on the det ails below .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté CDA CIGE9 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du CDA CIGE9 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation CDA CIGE9, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le CDA CIGE9 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le CDA CIGE9, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du CDA CIGE9.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le CDA CIGE9. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei CDA CIGE9 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.