Manuel d'utilisation / d'entretien du produit H2O PRO 275 du fabricant Capresso
Aller à la page of 11
• Operating Instructions • W arranty Pr ogrammable Cor dless W ater Kettle with V ariable T emperatur e Contr ol Model #275 /#276 HO PR O 2.
2..
IMPOR T ANT SAFEGUARDS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be taken, including the following: 1. READ ALL INSTRUCTIONS.
MAX MIN 56 OZ 48 OZ 36 OZ 24 OZ 16 OZ A Lid with push button release; lid is not removable B Spout with removable scale filter C LCD display with four operating buttons (see Fig.
5. o F L Fig. 2 F i g. 3 c F i g. 3 d F i g. 3 a F i g. 3 b a. Illuminated display b. Arrow buttons to select temperature and timer c. Program button d.
WELCOME TO THE CAPRESSO H2O PRO CORDLESS WA TER KETTLE The Capresso water kettle boils water faster , safer and more energy efficiently than your stovetop. Water heats quickly . When it reaches the selected temperature it shuts itself off. The Capresso water kettle is easy to operate.
BEFORE USING FOR THE FIRST TIME Read all Important Safeguards and Operating Instructions before using this kettle. Discard the first filling of boiling water to remove any dust and residues from the manufacturing process. 1. TO BOIL WA TER (default setting) 1.
3. TURNING THE KETTLE OFF There are two ways to tur n of f the kettle: a) During operation, push the On/Off button. This will not erase any programmed settings as long as the kettle sits on the base. b) Du rin g ope ra ti on, lift the ke ttl e of f th e bas e.
Please note: if the selected heating temperature is set to 212º F or 200º F degrees the warm-keeping temperature cannot be set higher than 190º F . After the selected heating temperature is reached, the display will now ch a ng e to t he pr es el ec t ed wa r m- ke e pi n g t em pe r at u r e .
• Push the arrow button to select up to 20 seconds. • Now push the On/Off button. Once the boiling temperature is reached the kettle will keep boiling the extra three seconds fr om the CL setting plus the seconds set with the timer . Please note: once you remove the kettle from the base all settings will return to the default (see Fig.
LIMITED ONE-YEAR WARRANTY Th is wa rra nt y cov er s cov er s you r CAP RE SSO wate r ket tl e, mo de l nu mbe rs 275/ 27 6. Th e mod el # can be fou nd on the bo tto m of th e ket tl e or th e bot to m of the pow er ba se.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Capresso H2O PRO 275 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Capresso H2O PRO 275 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Capresso H2O PRO 275, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Capresso H2O PRO 275 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Capresso H2O PRO 275, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Capresso H2O PRO 275.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Capresso H2O PRO 275. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Capresso H2O PRO 275 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.