Manuel d'utilisation / d'entretien du produit OfficeConnect 3C100XF du fabricant 3Com
Aller à la page of 12
Of ficeConnect ® Gateway V oice Expansion (3C100XF) Quick Start Guide.
.
1 When installing y our OfficeConnect Gate w a y V oice Expansion Unit, mak e sur e of the f ollo wing: • Unit is out of dir ect sunlight and a wa y from sour ces of heat. • Ca bling is a w a y fr om po w er lines , fluor escent lighting fixtur es , and sour ces of electrical noise such as radios , transmitters and amplifier s.
2 After the ca bles ha v e been connected and pow er has been applied to the Of fi ceConnect Gatew a y V oice Expansion Unit, the LEDs on the fr ont panel of the unit will light as follo ws: • the .
3 The LED Indicator s on the front panel of the Of fi ceConnect Gatew a y V oice Expansion Unit pro vide the follo wing inf ormation: Rebooting the Of fi ce Connect Gateway V oice Expansion Unit: T o r eboot a unit that is pow ered u p , pr ess and hold the Reset button f or at least two seconds .
Inf ormation contained in this document is corr ect at time of pub- lication. The follo wing services are a vaila ble 24 hours a da y , 7 da ys a w eek. For the most u p – to – date information, 3Com r ecom- mends that y ou access the 3Com Corporation W orld W ide W eb site.
Returning Products for Repair Bef ore y ou send a product dir ectl y to 3Com for r epair , you m ust fi r st obtain a Return Materials A uthorization (RM A) number . Pr oducts sent to 3Com without RM A n umber s will be r eturned to the sender unopened, at the sender ’ s e xpense.
6 3Com Corporation Limited W arranty The duration of the w arranty f or the Of fi ceConnect Gatew a y is Lif etime. Hardwar e 3Com w arrants the Of fi ceConnect Gatew a y to be free from def ects in wor kmanship and materials, under normal use and service, for lif etime from the date of pur chase from 3Com or its authorized reseller .
7 W arranties Exclusive IF A 3COM PR ODUCT DOES NOT OPER A TE AS W ARR ANTED A BO VE, CUST OMER ’ S SOLE REMED Y FOR BREA CH OF THA T W ARR ANTY SHALL BE REP AIR, REPLA CEMENT , OR REFUND OF THE PUR- CHASE PRICE P AID , A T 3COM ’ S OPTION .
8 3Com Corporation 5400 Bayfront Plaza Santa Clara, California 95052-8145 Cop yright © 2001 3Com Corporation. All rights reserv ed. No part of this documentation ma y be reproduced in an y form or by.
.
3Com Corporation, Corporate Headquarters , 5400 Ba yfront Plaza, Santa Clara, CA 95052-8145, USA. T o learn more a bout 3Com solutions, visit www .3com.com. 3Com Corporation is publicly traded on Nasdaq under the symbol COMS. All speci fi cations are subject to chang e without notice.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté 3Com OfficeConnect 3C100XF c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du 3Com OfficeConnect 3C100XF - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation 3Com OfficeConnect 3C100XF, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le 3Com OfficeConnect 3C100XF va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le 3Com OfficeConnect 3C100XF, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du 3Com OfficeConnect 3C100XF.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le 3Com OfficeConnect 3C100XF. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei 3Com OfficeConnect 3C100XF ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.