Manuel d'utilisation / d'entretien du produit BES250S du fabricant Breville
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Breville is a registered trademark of Breville Pty . Ltd. ABN 98 000 092 928 Breville Customer Ser vice Centre Australian Customers Breville Customer Service Centre PO Box 22 Botany NSW 2019 AUSTRALIA Customer Service: 1300 139 798 Fax (02) 9384 9601 Email Customer Service: askus@breville.
2 3 Page Brevil le Reco mmen ds S afe t y Fir st 4 Kn ow Y ou r Brevi lle Caf é Venezia 6 Esp res so / Cap pucc ino Mach ine Ope rat ing Y o ur Brev ille Caf é Venezia 8 Esp res so / Cap pucc ino Ma.
4 5 We at Breville are very safety conscious. We design and manufacture consumer products with the safety of you, our valued customer , foremost in mind. In addition, we ask that you exercise a degree of care when using any electrical appliance and adhere to the follo wing instructions.
6 7 K now y our Brevil le Café V enezia Espresso / Capp uccino Ma chine Die-cast cup warming tray Stainless steel finish Thermocoil heating system Power button Heating light Selector control for espr.
8 9 The water tank has an integrated lid /carry handle . The water tank should be filled with fresh cold water before use . Check water level before use and r eplace the water daily .
10 1 1 Inser ting the Filter Holder Place the filter holder underneath the group head so that the handle is aligned with the insert graphic. Insert the filter holder up into the group head and rotate the handle to the right until resistance is felt or until it can no longer be rotated.
12 13 When the base of the milk frothing jug becomes too hot to touch, set the ‘SELECTOR CONTROL ’ to the ‘ST ANDBY’ position, stopping the steaming function before removing the milk frothing jug.
14 15 Brewing Y our Espr esso The most common mistake in brewing is to over extract from your ground coffee. This results in a bitter beverage with visibly bleached crèma. Crèma is the caramel coloured layer that floats on top of the coffee following extraction.
16 17 Cleani ng The Housing / Cup W arming T ray The outer housing can be wiped with a soft, damp cloth (do not use abrasive agents or cloths which can scratch the surfaces). WARNING: DO NO T IMMERSE CORD, PLUG OR APPLIANCE IN WA TER OR ANY O THER LIQUID.
18 19 PROBLEM POS SIBLE CAUSES No cr ema Coffee grind is too coarse Not enough coffee in the filter Incorrect quantity of coffee Not firmly tamped Coffee is not fresh • • • • • No st eam is .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Breville BES250S c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Breville BES250S - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Breville BES250S, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Breville BES250S va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Breville BES250S, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Breville BES250S.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Breville BES250S. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Breville BES250S ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.