Manuel d'utilisation / d'entretien du produit SKIN du fabricant BlueTrek
Aller à la page of 9
PAGE 1 / 9 BLUETREK ® Skin user guide Thank you for choosing the BLUETREK ® Skin headset, we hope you wi ll enjoy the convenience we are bringing to you.
PAGE 2 / 9 FCC/ Industry Canada Notice This device complies with Part 15 of the FCC rules. Operation i s subject to the following two conditions: (1) This device may not cause harmful interference. (2) This device must accept any interference received, inclu ding interference that may cause undesired oper ation .
PAGE 3 / 9 BEFORE USING YOUR HEADSE T FOR THE FIRST TI ME - Pair the headset with a mobile phone. Please refer to the “Pairing the BLUETREK ® Ski n” section of this manual. Introduction The BLUETREK ® Skin headset is a wireless headset based on the Bluetooth ® technology.
PAGE 4 / 9 Charging the BLUETREK ® Skin Please connect the charger to the hea dset and to the main. During the charge, the indicator light is red, the indicator light will turn off when the cha rge is complete. During subsequent charges, the charging should take appr oximately 3 hours.
PAGE 5 / 9 Wearing the BLUETREK ® Skin For your convenience, the ear hook of BLUETREK Skin is designed to be remov able and adjusta ble which allows the headset to be worn on either ear . BLUETREK ® Skin, as packaged, is re ady to be worn on your right ear .
PAGE 6 / 9 Making a call *Mobile phone with voice recognition . Make sure the voice recognition function on your mobil e is activated and your voice tags have been recorded with the p hone. To enter these, please refer to your phone’s manual . When there is no incoming or active call, press once on the TALK button .
PAGE 7 / 9 Pre-registered numbers feature This feature allows you to store your 2 fav ourite numbers in your BLUETREK ® Skin headset and to dial these numbe rs directly from your headset. (Important: This feature is only available i n the Hands-free profile).
PAGE 8 / 9 3) Press and hold the “Vol-“ button on your BLUETREK ® Skin headset for approx. 3 seconds, u ntil the purple indicat or light is on. (A beep can be he ard in the speaker).
PAGE 9 / 9 Troubleshooting guide The first thing you should do wh en encountering a problem that you cannot solve w ith this manual, is to switch o ff your headset and your mobile phone, and switch them o n again. To find out more, please refer to the trouble shoot ing frequent asked questions in our website: www.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté BlueTrek SKIN c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du BlueTrek SKIN - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation BlueTrek SKIN, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le BlueTrek SKIN va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le BlueTrek SKIN, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du BlueTrek SKIN.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le BlueTrek SKIN. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei BlueTrek SKIN ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.