Manuel d'utilisation / d'entretien du produit ANRTM 150 du fabricant Telex
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Operating Instructions Te l e x ® Echelon ANR TM 150 Headset.
Figure 1 Note: See page 7 for available replacement parts..
Page 1 General Description The Echelon ANR 150 is a medium-weight aircraft communications headset. It features electronic noise reduction circuitry for improved reduction of aircraft motor and wind noise. The Echelon ANR 150 also features extended response receivers for improved sound reproduction from the aircraft radio and entertainment system.
Microphone Bias V oltage Requirements The boom microphone requires a bias voltage of 8-16 VDC through 300 to 1000 ohms. If you are uncertain whether your avionics equipment meets this requirement, consult the avionics equipment manufacturer .
Page 3 Headset Operation 1. Connect the headset as shown in Figure 2. Set the MONO/STEREO headphone switch to match the type of sound system in your aircraft. 2. Rotate the entire boom overhead to wear the microphone on either the right or left side of the head.
Page 4 Figure 3. Headband Pressure Adjustment 7.V olume Adjustment Procedure The following procedure is recommended to assure that there will be sufficient radio volume in the event of a loss of power to the headset. a. T urn the headset power off. b.
Page 5 Specifications Receivers and Noise Reduction Circuits: Reciever T ype: Dynamic Frequency Response: 50 Hz - 1.5 kHz Sensitivity (Max. V olume): 95 ± 5 dB SPL (1 kHz, 1 mW input per earcup side) Impedance (Max. V olume): Stereo: 300 ohms per side, Monaural: 150 ohms Stereo /Mono: Switch in cord allows Stereo or Monaural headset operation.
Page 6 General: Cordage: Headset: Straight Y cord, 6 ft (1.8 m), Aircraft Power Module: Straight cord, 3ft (0.9 m) Headset Connections: Power: 3.5 mm 2 conductor right angle plug for connections to the battery module or aircraft power module. Microphone: 0.
Page 7 LIMITED W ARRANTY — V ALID ONL Y IN UNITED ST A TES AND CANADA TELEX Communications, Inc. (“T elex”) warrants to the user , who originally purchased the product delivered with this card, .
Page 8 CUSTOMER SER VICE For information or technical assistance, call or write to T elex at: Customer Service Department T elex Communications, Inc. 12000 Portland A ve. So. Burnsville, MN 55337 U.S.A. (952) 884-4051 When returning equipment for repair , please enclose an explanation of the problem.
Notes.
381 10-010 Rev B 4/02.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Telex ANRTM 150 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Telex ANRTM 150 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Telex ANRTM 150, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Telex ANRTM 150 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Telex ANRTM 150, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Telex ANRTM 150.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Telex ANRTM 150. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Telex ANRTM 150 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.