Manuel d'utilisation / d'entretien du produit KE9450 du fabricant Sunbeam
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Glass T emperature Kettle 1.2L V ariable T emperature Kettle Instruction Booklet KE9450 Please read these instructions carefully and retain for future reference.
Sunbeam’s Safety Precautions 1 Features of your Glass T emperature Kettle 2 Using your Glass T emperature Kettle 4 Before First Use Adjusting T emperature Controls T ea Brewing Styles and T ips 6 Sunbeam’s 3-W ay Safety System 7 Care and Cleaning 8 Contents Important instructions – retain for future use.
1 Sunbeam’ s Safety Precautions SAFETY PRECAUTIONS FOR YOUR SUNBEAM GLASS TEMPERA TURE KETTLE. • Boilingwater willscald. Donot leave a boiling or hotkettle near or where childrenmay touch it.
2 Features of your Glass T emperature Kettle Kettle lid 2200 watt concealed element The fastboil 2200 watt element is concealed in thebase of the kettle for longer element life. Thesmooth stainless floor reduces scale build upand allows for easy cleaning.
3 Quality SCHOTT DURAN glass The vesselis made from heat resistant DURAN glass,manufactured by DURAN Group, Germany .
Using your Glass T emperature Kettle 4 Before using your kettle. It isrecommended that you clean your kettle before usingit by filling the kettle with water to themaximum level indicator , boilingthe water anddiscarding.
5 Note: Ifthe kettle is removed from the power base duringthe keep warm function, the kettle willautomatically reset, cancelling the keep warmfunction.
6 T ea Brewing Styles and T ips Optimum T ea T emperatures The GlassT emperature Kettle hasfour optimum tea brewing temperatures 80°C, 85°C, 90°Cand 100°C (boil).
Safety isa major consideration in the design ofa Sunbeam kettle. This is why we have developedour 3-WaySafety System, which ensuresthat your kettle will: 1. Automatically switch off after boiling.
Always removethe plug from the power outlet before cleaning. Never immersethe kettle switch area, kettle jug base,cord or powerbase in water , or allow moisture tocome into contact with these parts.
Should youexperience any difficulties with your appliance,please phone our customer service linefor advice on 1300 881 861in Australia, or0800 786 232 in New Zealand.
is a registered trademark. Need help with your appliance? Contact our customer service team or visit our website for information and tips on getting the most from your appliance. In Australia Visit www .sunbeam.com.au Or call 1300 881 861 In New Zealand Visit www .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Sunbeam KE9450 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Sunbeam KE9450 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Sunbeam KE9450, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Sunbeam KE9450 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Sunbeam KE9450, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Sunbeam KE9450.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Sunbeam KE9450. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Sunbeam KE9450 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.