Manuel d'utilisation / d'entretien du produit GG du fabricant Slant/Fin
Aller à la page of 8
User’ s Infor mation Manual Galaxy GG, GX, GXH & GXHA Series, Sentry S/SX Series and Sentinel SE Series Gas Boiler s with Continuous Pilot W ARNING: If the inf ormation in this manual is not f ollo wed exactl y , a fire or explosion ma y result causing pr operty damage, personal injury or loss of life.
Y our gas boiler must be installed and ser viced by a qualified service agency or gas supplier . The lack of proper service can result in a dangerous condition. SENTR Y “S” SERIES HOT W A TER BOILER W ITH INTEGRAL DRAFT DIVER TER Location and identification of par ts See lighting instructions on pages 7-8.
Y our gas boiler must be installed and ser viced by a qualified service agency or gas supplier . The lack of proper service can result in a dangerous condition. See lighting instructions on pages 7-8. SENTINEL “SE” SERIES and SENTR Y “SX” SERIES HOT W A TER BOILER W ITH EXTERNAL DRAFT HOOD Location and identification of par ts Figure 9.
GALAXY GG/GX GXHA SERIES HOT W A TER AND STEAM BOILER L ocation and identification of par ts F igure 14. Figure 15. Figure 17. Name and Rating Plate Lighting Instructions (inside front p anel) Gas V a.
I nspection, cleaning, repair— Chimney , flue pipe and boiler Y our boiler and heating system will last an indefinitely long time at full efficiency , if it is inspected regular ly and is kept in good repair and adjustment. Y ou, the user , should make regular inspections , and repor t any prob- lems to your service agency .
(7) If equipped with vent damper , which can ONL Y be installed on boilers equipped with 24 v olt gas v alve: (a) Y our v ent damper m ust be OPEN when the boiler is operating (BURNERS ARE ON). Ask your installer or ser viceperson to show y ou the v ent damper posi- tion indicator , indicating the open and closed damper positions.
VENT D AMPERS A Slant/Fin vent damper is a v ailab le only as par t of a Slant/Fin gas boiler package equipped with a 24 v olt gas v alve . This v ent damper is design cer tified by A.G.A. f or use only on specific Slant/Fin Cor poration gas boiler m odels.
B. BEFORE OPERA TING smell all around the appli- ance area f or gas. Be sure to smell next to the floor because some gas is heavier than air and will settle on the floor . WHA T T O DO IF Y OU SMELL GAS • DO NOT try to light any appliance. • DO NOT touch an y electric switch; DO NOT use a ny phone in y our building.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Slant/Fin GG c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Slant/Fin GG - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Slant/Fin GG, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Slant/Fin GG va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Slant/Fin GG, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Slant/Fin GG.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Slant/Fin GG. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Slant/Fin GG ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.