Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 7/2100A du fabricant Sherbourn Technologies
Aller à la page of 8
1 Owner ’s Manual for P ower Amplifier Models 7/2100A and 5/5210A The 7/2100A amplifier has seven 300/200 watt channels (4 ohms/8 ohms) and the 5/5210A am- plifier has five 300/200 watt channels. The instruc- tions, specifications and connections described in this manual apply to both models.
2 Connections and Car e of the P roduct Connections 1. Connect this equipment only to the type of AC power source as marked on the unit. 2. Always route AC power cords so that they are not likely to be walked on, or tripped over , or where they may be pinched by items placed on or against them.
3 Rear panel view of model 7/2100A amplifier , it is recommended that wherever pos- sible you use the XLR Input for your connection. 4. Y our amplifier includes a 12V DC trigger input connector to allow for remote integration with your preamp/control center .
4 T rigger Mode Switch On Setting the trigger mode switch to the ON position allows the 7/2100A or 5/5210A to stay “on” all the time. The power amplifier can only be turned of f by turning off the front panel switch or by discon- necting the two power cords.
5 Specifications POWER OUTPUT 200 watts into 8 ohms. 300 watts into 4 ohms minimum sine wave con- tinuous output. TOT AL HARMONIC DIST OR TION Less than 0.05% at 8 ohms and 0.075% at 4 ohms. OUTPUT LOAD IMPEDANCE 8 or 4 ohms in Normal mode 8 ohms minimum in Bridged mode INPUT LOAD IMPEDANCE Balanced input 20K ohms Unbalanced input 20K ohms.
6 T rouble-Shooting Symptom Amplifier does not power up and the front LED does not turn on. No sound out of all channels. No sound out of channels 1, 2, 3 and 4. Does not enter power standby mode under music trigger mode. No sound from bridged channels.
7 F ive Y ear Limited W a rranty Subject to the terms and conditions stated be- low , Sherbourn T echnologies, Inc. (Sherbourn) warrants to the original owner that this model 7/2100A or 5/5210A shall be free from defects in workmanship or materials for a term of five (5) years from its date of pur chase from an Au- thorized Sherbourn Dealer .
8 Sherbourn T echnologies, Inc., 19-3A S terling Road, North Billerica, MA 01862 T el (978) 663-7385 Fax (978) 663-7389 W eb www .sherbourn.com.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Sherbourn Technologies 7/2100A c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Sherbourn Technologies 7/2100A - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Sherbourn Technologies 7/2100A, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Sherbourn Technologies 7/2100A va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Sherbourn Technologies 7/2100A, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Sherbourn Technologies 7/2100A.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Sherbourn Technologies 7/2100A. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Sherbourn Technologies 7/2100A ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.