Manuel d'utilisation / d'entretien du produit SF-1275A du fabricant Schumacher
Aller à la page of 8
1 1. Before you use your battery charger , be sure to read all instructions and cautions printed on: • Battery Charger • Battery • V ehicle or unit using battery 2. Use battery charger on LEAD ACID type rechargeable batteries only , such as used in autos, trucks, tractors, airplanes, vans, RV's, trolling motors, etc.
2 1. Make sure you have a 6 or 12 volt lead-acid battery . Check car owner manual to make sure. 2. Clean battery terminals. T ake care to keep corrosion from coming in contact with your eyes. 3. If required, add distilled water in each cell until battery acid reaches levels specified by battery manufacturer .
3 12 VOL T 2 AMP 12 VOL T 15 AM P OFF 6 VOL T 125 VOL T ENGINE ST ART 6 VOL T 15 AM P MANUAL 12 VOL T 125 AM P ENGINE ST ART OFF: This position disconnect s AC power supplied by your out- let from the rest of the charger .
4 OPERA TION – Model SF-1275-A T wo switches permit Battery T ype and Charge Rate selection. Switch #1 permits selection of either Conventional or Mainte- nance Free and Deep Cycle batteries. If you are not sure of your battery type, use the (Regular) Conventional Setting.
5 FIGURE 7 CONNECTION TO NEGA TIVE GROUNDED BA TTERY POWER ON FULL CHARGE CHARGE % 100 75 50 25 0 APPROACHES FULL CHARGE Charge current to the battery is typically 5 amps. The needle points toward the 100% mark. FULL Y DISCHARGED BA TTER Y Initial charge current to the battery is typically 10 amps.
6 1. These battery chargers are equipped with a self-resetting circuit breaker . This device protects the charger from temporary overloads. In the event of an overload, the circuit breaker will trip open, and after a short cooling off period will reset automatically .
7 S tore battery charger in a dry area. The approximate required time to bring a battery to full charge state depends upon the number of ampere-hours (AH) depleted from the battery . AH’s are determined by multiplying the num- ber of hours by the number of AMPS supplied to a load.
8 The battery charger is designed to work automatically . However , If a problem does occur , check the following: PROBLEM POSSIBLE CAUSE SOLUTION No meter reading. Connections are reversed. With charger unplugged, reverse clips and reconnect (rock back and forth to bite in).
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Schumacher SF-1275A c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Schumacher SF-1275A - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Schumacher SF-1275A, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Schumacher SF-1275A va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Schumacher SF-1275A, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Schumacher SF-1275A.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Schumacher SF-1275A. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Schumacher SF-1275A ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.