Manuel d'utilisation / d'entretien du produit PST-1000 du fabricant Schumacher
Aller à la page of 12
OWNER’S MANUAL Model: PST -1000 Carbon Pile Charging System Analyzer For 6 and 12 V olt Batteries 00-99-000443/1004 Questions? Call Customer Service 1-800-621-5485 Send Warranty Product Repairs To: Customer Returns P.O. Box 280 1025 E. Thompson Avenue Hoopeston, IL 60942-0280 ELECTRIC CORPORA TION MT .
2 PST -1000 IMPORT ANT OPERA TING & SAFETY NOTES READ BEFORE PROCEEDING WITH TESTS 1. Always work in a well ventilated area. Never start a vehicle’ s engine in an enclosed area. 2. Never smoke or allow any other open flame to come within 25 feet of the vehicle being tested.
3 EXTERNAL VOL TS LEADS (1 mg ohms) These leads may be used for measuring any DC voltage on a vehicle when the test selector switch is placed in External posi- tion. The voltmeter circuit is isolated and has an automatic polar- ity indication. T ypical applications are for measuring load volt- ages and cable connection voltage drop s.
4 readings are taken, the battery should be charged five minutes to stimulate mixing. (Refer to battery manufacturer ’s instructions regarding removal of vent caps while charging battery). ELECTROL YTE CAUTION Battery electrolyte is SULFURIC ACID. It can eat holes in clothes and skin.
5 Figure 2 Connections For ST ARTER TEST BA TTERY CHASSIS BLACK RED KEY SWITCH TRANSMISSION SAFETY SWITCH ST ARTER SOLENOID RELA Y + + - DIAGNOSTIC TEST PROCEDURE 1. Engine should be at normal operating temperature. 2. Hook-up the analyzer as described in the general instructions.
6 Figure 3 Connections For INSULA TED-POS CIRCUIT TEST BLACK ST ARTER SOLENOID RELA Y BA TTERY CHASSIS POS + + - 1. Disable ignition (as described earlier) to prevent engine from starting during test. 2. Operate starter and read voltmeter while cranking.
7 AL TERNA TOR SYSTEM TESTS The following test procedures will determine if there is a problem in the diode stator , voltage regulator , electrical load requirements, or in the alternator amperage output. The test s can pinpoint prob- lems to the wires and connection between the charging output terminal, the regulator , the field, and the battery .
8 Causes of high voltage drop s can be from LOOSE OR COR- RODED CONNECTIONS at the output terminal of the alternator , the car ’s ammeter , battery terminal connection on the starter so- lenoid, battery cable connections, faulty wiring from alternator to regulator , to ammeter , to starter solenoid, or between the alter- nator and the engine.
9 Figure 10 BLACK SOLENOID RELA Y BA TTERY CHASSIS RED + + - A B DISCONNECT REGULA TOR JUMPER AL TERNAT OR OUT FIELD STEPS FOR EXTERNAL REGULA TOR (TYPE) AL TERNA- TOR 1. Make connections according to figure 10 above. 2. With ignition key OFF , unplug regulator or disconnect field wire.
10 3. Place the Amp Probe around the starter cable. 4. Connect the external volts positive lead to the positive terminal of the starter . 5. Connect the external volts negative lead to the starter ground. 6. Set the V olts Selector to External V olts ± 199.
11 24 V olt Output The 24 volt TRANSFORMER-RECTIFIER output only charges the CRANKING battery after the starter motor has drawn current from the battery . The following procedure should be used to simu- late a recent starter draw and test for output current.
12 LIMITED W ARRANTY SCHUMACHER ELECTRIC CORPORA TION, 801 BUSINESS CENTER DRIVE, MOUNT PROSPECT , ILLINOIS 60056-2179 MAKES THIS LIMITED W ARRANTY TO THE ORIGINAL PURCHASER A T RET AIL OF THIS PRODUCT .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Schumacher PST-1000 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Schumacher PST-1000 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Schumacher PST-1000, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Schumacher PST-1000 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Schumacher PST-1000, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Schumacher PST-1000.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Schumacher PST-1000. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Schumacher PST-1000 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.