Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 222 du fabricant Rio Grande Games
Aller à la page of 8
1 The game is played over 7 turns and on 3 game boards, each representing the same region, but during three successive time periods: The age of Might The age of Faith The age of Reason Each player controls two time traveling adventurers, each voyaging to allow him to construct military , religious and civil buildings.
2 Decide who goes first in a random manner . Players take turns in a clockwise fashion. The following phases are played by each player during his turn. I. Exchange all or a part of his Construction Card hand. II. The Action Phase: 1. T ravel in time.
3 Having a p awn on a bo ar d allo ws one t o: • T ake actions on that game board (see 2) . • Collect the Earnings on that game board on turns 4 and 7 (see IV) . 2. U SING C ONSTRUC TION C ARDS Each player starts with 4 Construction Cards in hand.
4 The new building must cover entir ely the space occupied by the original building and other unoccupied free squares on the game board. The upgrade must respect geographical, dominical and hierarchical construction rules (See A – The 3 Construction Rules) .
5 SU MMING IT UP • Only Civil buildings with a value superior to 1 can be constructed on a river squar e. • When playing with 4 players, constructing in mountains costs more; and in a 2 or 3 player game, constructing in forest also costs mor e. • Only a Civil building can be used to connect 2 domains.
6 Any buildi ng t hat had b een constru cted on t he Age of F aith board could potent ially be destroyed by the time shadow of a building construct ed during the Age of Might when it ripples.
7 Rippling a downsized building through the futur e • Downsizing a Keep or a Monastery destroys its time shadows immediately in future epochs . • When a Castle or an Abbey is downsized, the Keep or Monastery that replaces it is rippled forward into future time periods.
8 On the Age of Faith board, if the player controls the most prestigious Religious building on a domain , he collects its Civil power in Ecus: meaning the sum of the values of all Civil buildings present on the domain. The player collects these donations from all the domains under his control.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Rio Grande Games 222 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Rio Grande Games 222 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Rio Grande Games 222, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Rio Grande Games 222 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Rio Grande Games 222, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Rio Grande Games 222.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Rio Grande Games 222. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Rio Grande Games 222 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.