Manuel d'utilisation / d'entretien du produit SX-200EL du fabricant Mitel
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Express Messenger - Front Desk User Guide.
A sk y our Sy stem Administrator to help y ou complete this informatio n . W rite down the hotel/motel telephone number and Express Messenger number if it is differe nt.
3 Contents Who is th is Guide is fo r 4 Gettin g S tarted 4 About Guest Mailboxes 4 About the Front Desk Mailbox 4 Preparations 5 Setting the Front Desk Mailbox Passcode and Greeting 5 A cessing t he .
4 Who this Guide is for This guide is for a front desk a ttendant in a hotel or motel. It provides instructions on how to use the M itel Express Messenger ™ front desk mailbox features. Getting Started Mitel Express Messenger is an automated v oice mail system for handling telephone calls and taking messages.
5 Preparations Before accessin g the front desk mailbox, you need • The Express M essenger messa ge center nu mber. Your Syste m Admi nistrat or w ill giv e this to y ou; record it a t the be ginn ing o f thi s guide. • The front desk mailbox number.
6 8. Press to a ccept, to re vie w, o r to discard the name and re- record it. 9. Express Messenger prompts y ou for a greeting. Keep it short and professional. Here is a sample greeting: "You have reached the front desk o fTwin Streams Motel ABC Motel.
7 A ccessing the Front Desk Mailbox Menu To access the front desk mailbox menu 1. Lift the handset. 2. Dial the Express Messenger message cente r number. 3. W hen Express Messenger p rompts you for your pa sscode, enter the passcode for the front desk mailbox.
8 Setting the Guest Mailbox Status Checking Guests In When y ou ch eck a gue st in to a room , set the status o f th e guest mailb ox to ” checked in “ . A gue st ma ilbo x tha t is set to ” checked in “ can accept new messages . 1. Dial the Express Messenger message cente r number.
9 Moving a Guest ’ s Mailbox If you move a guest to a ano ther room, you must also move the guest ’ s mailbox greeting and messages. Before you can move the guest ’ s mailbox, • the guest ’ s current mailbox must be set to ” checked in “ • the destination mailbox must be set to ” checked ou t “ .
10 A cce ssing a Guest ’ s Mailbox You can access a g uest ’ s mailbox and • check the guest ’ s messages • set a gree ting for the guest ’ s mailbox • se t a wak e - up c all for the gu es t. To access a guest ’ s mailbox 1. Dial the Express Messenger messa ge center number.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Mitel SX-200EL c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Mitel SX-200EL - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Mitel SX-200EL, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Mitel SX-200EL va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Mitel SX-200EL, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Mitel SX-200EL.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Mitel SX-200EL. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Mitel SX-200EL ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.