Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 3C16732 du fabricant 3Com
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1 W elcome to t he worl d of networki ng with 3Com ® . In the moder n business envir onment , communication and shar ing inf ormation i s c rucial. C omputer networks have pr oved to be one of the fas test modes of co mmunication but until recent ly only large businesse s could affor d the ne tworking advant age.
2 Net work ing T er minol ogy A Net work is a collec tion of workstations (for example, IBM-compat ible PCs) and ot her equipme nt (for example , printers), connect ed for t he purpose of exchangi ng information or shari ng resour ces. Networ ks var y in siz e, some are wi t hi n a s ingl e room, othe rs spa n co ntinen ts.
3 Ho w the Swit ch Ca n Be Used Switc hing When a network of r epeat er hubs is in oper ation, any informat ion that is sent by the worksta tions is pas sed ar ound the whole n e twork (r egar dless of the destinat ion of the information) which re sults in a lot of unneces s ary t raf f ic that can slow it down.
4 Using t he Rub ber Feet and St acking Clips The f our self -adhesive rubber feet pr event your swi tch fr om s l iding ar ound on your desk. Stick t he feet t o the m arked area s at eac h corner of the unders ide of your switch. The f our stac king cli ps are us e d for neat ly and secur e ly stacki ng y our Offi ce Connec t units t ogether .
5 CAUTIO N : The equipment c onnected to t he switc h must be set to operate in a uto- nego tiate or half duplex mode . Do not set to f ull dupl ex mode. F ull duplex c an only be ac hi eved through auto- negotia tion. Connecti ng w orkst ations and ot her e quipment to your sw itch i s easy .
6 L’ INFORMAT ION DE S ÉC URI TÉ I MPORTANT E W ICHTIGE S IC HERHE ITSHI NWEI SE I MPO RTA NT S AFETY I NFO RM A TIO N WARN IN G : Warnings contain directions tha t you must follow for your personal s afety .
7 P RO B L E M S OLVING The Of ficeConnect s w itch has been de signed to hel p you detec t and s olv e pos s ible pr oblems with y our network. These probl ems are ra rely s erious; the caus e is us ually a disconnected or damaged c able, or incor rect configura tion.
8 The duration of the warranty for th e OfficeConnect Switch 280 ( 3C1673 2) is lifetime, including the powe r a da pter . Advance hardware exchange is ava ilable during the first year from your date of purchase in accordance with 3Com’ s standard terms a nd conditions for such service.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté 3Com 3C16732 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du 3Com 3C16732 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation 3Com 3C16732, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le 3Com 3C16732 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le 3Com 3C16732, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du 3Com 3C16732.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le 3Com 3C16732. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei 3Com 3C16732 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.