Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 3SL15 du fabricant Apollo
Aller à la page of 8
16 SL15-Series Pilot Guide UPS Aviation Technologies, Inc. 2345 Turner Road, SE Salem, OR 97302 www.u ps at . co m 560-0975-03 December 2001 1 SL15-Series Pilot Guide.
2 SL15-Series Pilot Guide No part of this document may be reproduced in any form or by any means without the express written consent of UPS Aviation Technologi es, Inc. UPS Aviation Tech nologies, I nc., II Morrow, and Apollo are t rademarks of UPS Aviation T echnologies, Inc.
14 SL15-Series Pilot Guide Notes 3 SL15-Series Pilot Guide OPERA TION GENERAL INFORMATION 1 SCOPE This section provides detailed operating instructio ns for the UPS Av iation Technologies SL15 Audio Selector Pa nel/Intercom Sy stem. Please read it carefully before using the equipment so that yo u can take full advantag e of its capabilities.
4 SL15-Series Pilot Guide When the mic selector switch is in the Com 1 position, both pil ot and copilot will be connected to the Com l transcei ver. Only the person w ho presses their Push To Talk (PTT), w ill be heard ov er the aircraft radio. Turning the rotary switch to the C OM 2 position will place pilot and copilot on Com 2.
12 SL15-Series Pilot Guide edge). 9.3 Concurrent Me ssages When a recorded message or audio annun ciation is play ing, the other audio source is momentarily i nhibited. For instance, if an IRS message is being play ed, the audio annunciatio n w ill not begin until the IRS m essage is f in- ished.
6 SL15-Series Pilot Guide In SL 15 versions above “ F” seri al number f or the top board (2 nd set of unit se- rial numbers) a public address function w as added. To access this function, a switch is installed to connect the top c onnector, pin 18, to ground.
10 SL15-Series Pilot Guide switches m ounted adjacent to the headset jacks. When the intercom is in ALL m ode, the pilot can speak on the phone only if the mic selector switch is in TEL position. All intercom positions will hear the telephone conversation.
8 SL15-Series Pilot Guide The description of the intercom m ode function is valid only w hen the unit is not in the "Split" mode. Then, the pilot and copilot intercom is controlled with the ICS button. I SO : (Up Position): The pilot is iso lated from the intercom and is connected only to the aircraft radio s y stem.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Apollo 3SL15 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Apollo 3SL15 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Apollo 3SL15, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Apollo 3SL15 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Apollo 3SL15, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Apollo 3SL15.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Apollo 3SL15. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Apollo 3SL15 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.