Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Merit CPF-38 du fabricant Lennox Hearth Products
Aller à la page of 8
1 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE RETAIN THESE INSTRUCTIONS FOR FUTURE REFERENCE HOMEOWNER'S CARE AND OPERA TION INSTRUCTIONS The information contained in this manual applies to all model fireplaces identified on this page. This information will help you obtain safe and dependable service from your fireplace system.
2 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE 3. The metal chimney sections extending from the firebox top to beyond your roof are two walled and air-cooled. The inner passage, or flue, provides the exit for smoke and gases. 4. The flue damper is either fully open or fully closed by the handle you find in the center and top of the firebox.
3 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE Wood Fuel Pointers Wood is a wonderful renewable fuel source. Normally it burns clean, leaving only a minimum of waste ash, provides comforting heat and can provide a variety of aromas and visual images.
4 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE Assuming that you are comparing two standard cords of different species but the same volume and moisture content, the denser species will provide more BTU’s. The table of wood species/ densities reveals more helpful guidelines.
5 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE On the Merit Series fireplaces, the control lever that operates the outside combustion air valve is located on one lower side behind the screen panel. Push the lever all the way in to open the air valve and pull the lever all the way out to close the air valve ( Figure 6 ).
6 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE If conditions 1, 2 or 3 occur, the refractory should be replaced. For minor defects, repair as noted above. MAINTENANCE GUIDELINES Your fireplace is designed to operate trouble- free with minimum maintenance.
7 NOTE: DIAGRAMS & ILLUSTRATIONS NOT TO SCALE Figure 8 10' 2' Min. 2' Min. Less Than 10' 3' Min. 3' Min. 6. Is a vent fan, exhaust hood or central heating/cooling sys.
Printed in U.S.A. © 2007 by LENNOX HEARTH PRODUCTS P/N 875,040M REV. N/C 01/2007 The manufacturer reserves the right to make changes at any time, without notice, in design, materials, specifications, prices and also to discontinue colors, styles and products.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Lennox Hearth Products Merit CPF-38 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Lennox Hearth Products Merit CPF-38 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Lennox Hearth Products Merit CPF-38, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Lennox Hearth Products Merit CPF-38 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Lennox Hearth Products Merit CPF-38, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Lennox Hearth Products Merit CPF-38.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Lennox Hearth Products Merit CPF-38. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Lennox Hearth Products Merit CPF-38 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.