Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 19208 du fabricant Jasco
Aller à la page of 9
GE Model 19208 www.jascoproducts.com Wireless Door Chime Kit Installation Instructions for Battery Operated Wireless Door Chime Kit Prior to Installation the Try-Me feature must be removed. 1. Remove the battery cover on the chime. 2. Unplug the red and wh ite wires inside the battery compartment.
Single Push Button Kit: If you purchased a kit with a single push button, the chime tune will be set to Ding Dong from the factory. Dual Push Button Kit: If you purchased a kit with two push buttons, one push button will be set to Ding Dong and t he other push button will be set to Westminster from the factory.
Parking the jumper on an open set of pins. The two jumpers on the left are in the parked position. Setting The House Security Code Each chime component has jumpers fo r setting the house security code. In most cases you will not need to change the factory settings for the security code.
The chime and pushbutton must be set to the same house security code for the combination to operate together. Note : The push button has 3 additional jum pers that are used to set the chime tune that will play. The chim e tune jumpers do not affect the house security code.
Push Button Jumpers Chime Jumpers 5. Jumpers 1-6 are used to select 1 of 64 possible home security codes. 6. To change the house code, add or remove jumpers as needed. It is recommended to change only one jumper at a time and then test the system for proper operation.
b. Replacing the back cover 1. Push buttons are typically mounted at the same height as the door knob or handle (between 36" and 44" above the floor). 2. Before mounting, choose a mounting location that is not farther than 150 feet from the chim e unit location.
3. Use back cover of push button as a template to mark two screw holes. 4. Drill two holes with 3/32” drill in marked locations. 5. Secure back cover to the mountin g surface with two supplied mounting screws. 6. Press front housin g onto back cover.
6. Place the chime unit’s keyhole sl ots over the screw s and press down on the chime unit to secure it. Operation 1. Slide power switch to “O n” to turn on the chime.
Troubleshooting Chime doesn't work: 1. Make sure push button switch is depressed and held for at least 1 second. 2. Make sure plastic tag is removed from battery. 3. Make sure house code switches 1-6 on chime and push button match exactly. 4. Verify battery orientation in push button.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Jasco 19208 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Jasco 19208 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Jasco 19208, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Jasco 19208 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Jasco 19208, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Jasco 19208.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Jasco 19208. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Jasco 19208 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.