Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 7400 du fabricant Intel
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Con so l id a ti on o f a Pe r f orma nc e - Sen s iti v e Appl ica ti on : Vir tu ali z ing E lectr oni c Spo r ts Le agu e’ s G am ing I n fra structur e Whi t e Paper Int el ® Xeo n® Pro ce sso r 7 4 00 - b ase d S er ve r Abstract An end-user case study with Electronic Spor ts League (ESL ) using VMw are ESX 3.
T able o f Cont ents Int ro du ct io n – Ca n We Vi r tu al ize Eve r y th in g? .................................................................. 3 “N on -vir tua lizab le” a pp lic atio ns .....................................................
ESL Elec t ronic S por ts Lea gue (ES L) is the large st onl ine gami ng comm uni t y in Europ e, with m ore tha n 84 4,0 0 0 act ive user s as of August 1 2 , 2008 . ES L has depl oyed th ous an ds of game ser ver s to provide ser v ices to its me mb ers .
Probl em st atement ES L ’s perception , alon g with t hat of many of its pee rs in th e gamin g ind ust r y, was that gami ng ser vers “can’ t be vir t ualize d ” due to the ir missi on -c rit ica l nature, h igh CPU u tiliz atio n, an d the c riti cal foc us of their us er bas e on th e in- game tr ans ac t ion latenc y.
of vir tua lizat ion in th e Intel lab using co mmo n net wor k micro - ben ch mar ks b efore attempti ng th e vir t ualiz atio n of the gamin g ser ve r environ ment . Th is would all ow us to quantif y th e latency add ed by vir t uali zatio n to see if it would b e signif ica nt.
VM M overh ead •Switchin gload •Interru ptbott len eck We can optim ize the net wor k I/ O solu tio n to solve both of the issu es ab ove. In Figure 5 , we sh ow the effect o f using the new Intel® VMDq ha rd wa re in ou r l ates t N IC s a l on g w it h t he new VM wa re NetQ ueu e soft wa re in ESX 3.
Sof t ware st ack Figu re 7 shows the sof t ware sta ck us ed in th e PoC . We star ted with VM ware ES X 3.5U 1 , whi ch was the lates t produ c tio n versi on at the tim e the Po C bega n.
Gaming pr otocol How do es this gam ing p rotocol work? A player sen ds a UDP pac ket o f 40 –200 by tes in size to the game ser v er . The gam e ser ve r receives th e pac kets, do es it s own proces sin g, and t hen upd ates all the playe rs by sen din g a 2,00 0 -by te UDP pa cket (as r epres ented in Figu re 9).
Sce nar ios 2 a nd 3: Vi r tu alized w it h and w ith ou t VM Dq / Net Que ue In t he se s cen ar io s , th e set u p sh own i n Fi gure 1 1 , co nsi st s of eight cli ent s co nn ec te d to eig ht 1 .
ESL game test ing A t ESL la bs, we ra n a serie s of t est s cas es th at inclu de d pri vate and p ubli c Internet test ing . All the se test s reveale d that th ere is no imp ac t on in -ga me latenc y, and as a result the re is no impa ct on th e gamin g exp erie nce.
RO I Del iv ered Ser ver consoli dation Fi gu re 1 5 re pre s ent s th e C P U u ti li za ti o n a nd po wer ut il iz ed by t h e server a t vari ous numbers of vir tual m achines under a fu ll load. The bar graph repr esen ts CPU utiliza tion, and the line graph re pres ents pow er utiliz ed b y the serve r .
Power savings Usin g the opti mal nu mb er of vir tua l mach ine s, whi ch is 36, a simp le cal culat ion of direc t power cos t s was don e comp ari ng the b efore ( native) and af ter (vir tua lized ).
Conc lu si ons We hav e shown t hat ES L ’s mission-critical, pr ocessor -intens ive, network lat ency-sensitive game servers can b e very e ffectively vir t uali zed usin g the latest tec hno lo gies .
Additi onal sour ces of informatio n on this to pic Intel Vir tua lizat ion D evelop er Co mmu nit y : www.mi croso f t.com/windo wsserver /compar e / compar e-wi ndows - to-unix.msp x Intel Vir tua lizat ion D evelop er Co mmu nit y : softwarec ommunity.
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Perfor mancetests and ratings aremeasured using speciccomputer systemsand/or componentsand reectthe approximat eperformanceof Intel products asmea suredb ythose tests.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Intel 7400 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Intel 7400 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Intel 7400, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Intel 7400 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Intel 7400, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Intel 7400.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Intel 7400. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Intel 7400 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.