Manuel d'utilisation / d'entretien du produit TEMPORIS 22 du fabricant Alcatel
Aller à la page of 8
TEMPORIS 12 / TEMPORIS 22 Tempori_22_uk.qxd 29/05/01 17:05 Page 1 - http://www. guardianalarms . net.
1. SETUP l Plug one end of the spiral cord into the handset plug (A), and the other end into the soc k et located on the left-hand side of the phone (B). l Plug the telephone cord into the soc k et (C) situated on the bac k of the set and plug the other end (D) into the telephone wall soc k et.
FUNCTION KEYS P eg f or wall mounting Stick the phone n umber label there Loudspeaker 10 memories Message waiting lamp Loudspeaker key * Loudspeaker and ringer * sound le vel adjustment Additional ser vices access ke y Memories and set programming key Redial/P ause Mute ke y * on TEMPORIS 22 only Tempori_22_uk.
3. GENERAL USE 3.1 LINE LAMP / MESSA GE W AITING LAMP This light flashes in rh ythm with the r inging when y ou receiv e a call. It lights up as soon as y ou tak e the line. If y ou are connected to a private ALCA TEL telephone system equipped with mail, the message waiting lamp inf or ms y ou of a message in your “ mail bo x ” .
4. USING THE MEMORIES NO TE: When progr amming y our TEMPORIS communicates with y ou using . 1 Beep : Whilst progr amming, each k e y pressed is v alidated by 1 . 2 Beeps : Indicate that your progr amming is correct. 3 Beeps : Something is wrong in your progr amming; Restar t from the beginning.
T o adjust the ringing: l Press the Progr amming k e y then k e y 1 (current melody is heard). l T o reduce or increase ringing volume , press or on TEMPORIS 22 or press or on TEMPORIS 12. l Pressing a k e y between 1 and 4 changes the melody . T o put ringer ON/OFF: l Press the Progr amming k e y then k e y 0 .
6.4 IF Y OU FORGO T THE P ASSWORD Access the progr amming mode again and then: l Press the Progr amming k e y f ollowed b y 0 . l Press the * key . l 2 beeps are generated. l Go on hook. 7. CONFIGURA TION FOR PR OFESSIONAL USE If y our TEMPORIS is connected directly to the public network, do not pa y attention to this chapter .
8. GU ARANTEE l This product is guaranteed according to the clauses off ered b y y our distributor . l T o get this guarantee y ou must use y our telephone according to the instructions of the user guide and y ou ha v e to keep the in voice or tic ket mentioning purchasing date and distributor name .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Alcatel TEMPORIS 22 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Alcatel TEMPORIS 22 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Alcatel TEMPORIS 22, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Alcatel TEMPORIS 22 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Alcatel TEMPORIS 22, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Alcatel TEMPORIS 22.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Alcatel TEMPORIS 22. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Alcatel TEMPORIS 22 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.