Manuel d'utilisation / d'entretien du produit Micing du fabricant AKG Acoustics
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Micing the Drum Set.
I NTRODUCTION : In the modern studio there is no more complex job for the engineer than micing the drum set. Musically , the drum set and bass form the rhythmic underpinning of any jazz, pop or rock musical performance. In the final mix, it can be in the back- ground, foreground or well out front, depending on the needs of the music.
This, in short, is a description of a typical modern drum set. Figure 1 shows what it looks like from the viewpoint of the audience. In this White Paper we will discuss micing the drum set largely from the point of view of AKG’ s highly regarded studio mics.
In the old days the AKG D12 dynamic was one of the mainstays of kick drum micing; today , the D112 is the modern version of that microphone. With its carefully engineered bass resonance cham- ber the D112 can handle any kick drum with ease. If you want to use a condenser with ultrawide low frequency capability , we suggest the C4000B, with its 0.
directions on the hi-hat and big tom), the sound will “open up” and will seem wider on the repro- duced stereo stage. Details here are shown in Figure 4. By the way , good drummers often know more about drum micing than many engineers think they do -- at least they know what has worked well for them in the past.
If you’re going straight to stereo you will also have to make some processing decisions for the drum tracks. A void any rever- beration; you probably won’ t need it since there is enough overhand in the basic sound itself.
Putting it on T ape: Our microphone count is now up to six, so if you are tracking, lay down one mic per tape track, again, without processing. In your monitor mix, or if you are making a direct-to-st.
The setup, as we have described it, is shown in Figure 8A and B. Do we have to stop here? Obviously not; we can add as many mics as we have remaining tracks. Another useful one to add would be a cardioid looking down on the head of the snare at a distance of about 8 to 10 inches -- but far enough back so as not to both- er the drummer .
9 Figure 8B Global micing in a live studio, plan view:.
The Microphones we Recommend: W e will show you the basic response curves and directional data for the microphones recommended in this White Paper . They have all earned their merits in studios throughout the world. Good drumming and good micing! 10 D550 Frequency Range: 20Hz to 20kHz Polar Pattern: Cardioid Sensitivity: 2.
11 C418 Frequency Range: 50Hz to 20kHz Polar Pattern: hypercardioid Sensitivity: 2.5mV/Pa Equivalent Noise Level: 34dB-A (DIN45412) Electrical Impedance: 200 Ω Recommended load impedance: ≥ 1,000 Ω Maximum SPL for 1% THD: 131dB Power Requirement: 9–52V Size: 3x1.
AKG Acoustics, U.S. • 914 Airpark Center Drive • Nashville • TN 37217 • T el: (615) 620-3800 • Fax: (615) 620-3875 V isit our W eb Site at www .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté AKG Acoustics Micing c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du AKG Acoustics Micing - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation AKG Acoustics Micing, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le AKG Acoustics Micing va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le AKG Acoustics Micing, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du AKG Acoustics Micing.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le AKG Acoustics Micing. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei AKG Acoustics Micing ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.