Manuel d'utilisation / d'entretien du produit MPC961 du fabricant COBY electronic
Aller à la page of 9
Setup Guide Th ank you for choosing a COBY MP3 player ! COBY MPC 961.
~This guide will cover how to transfer your music CD’s into your COBY MP3 player using Windows Media Player 11. ~This guide will also provide common troubleshooting solutions for you r COBY MP3 player. 1b. Click “ All Programs ” 1a. Click “Start Menu” button 1c.
2) Put an audio CD into the CD - ROM drive of your computer. If your computer has an internet connection, WMP will automatically retrieve and display the album information. ª Click the “ Rip ” tab and select which “Title” to rip. T o rip the entire album, check the top check box.
Click the “ Rip ” button to set the Rip options. Th e recommended Rip settings are: 3) Set the Rip Options (optional). ª ² Select “Format > mp3” ² Select “Bit Rate > 128 Kbps” Select “More Options” to change the directory wh ere WMP s aves you’re ripped music files.
4) Start ripping the CD. ª Click the “ Rip ” button and select “Rip” to start converting the audio CD to MP3/WMA The ripping process will take a few minutes to complete. WMP will save the converted music files in your “My Documents > My Music” default folder.
5) Transfer MP3/WMA Files to Your COBY Player Once you have MP3 or WMA digital music files on your computer, transfer them to your COBY player in order to listen to music anywhere. ª Once you have MP3 or WMA digital music files on your computer, transfer them to your COBY player in order to listen to music anywhere.
VIDEO T RANSFER – Getting Started Converting your VIDEO files and transferring it into your player . Install the Xvid Encoder 1. Insert the driver CD 2. Go into the “Xvid” folder. 3. Double click on the “XviD - 1.1.0 - 30122005” file. 4. This will install the Xvid encod er.
Run the conversation Utility 1. Go to your desktop and double click the “V ideo Transcoder ” folder. 2. Dou ble click on the “ VirtualDub ” folder . 3. Dou ble click on the “ VirtualDub.exe” file . . 4. On VirtualDub, select “FILE” and then “LOAD PROCESS ING SETTING.
Common Troubleshooting Problems Possible Solutions No Power *The Battery level may be too low. Charge the unit. *Ensure that the HOLD button is turned off. *Reset the unit. Music Freezes *The file(s) are corr upted or damaged. *Make sure your WMA file(s) are not DRM protected.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté COBY electronic MPC961 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du COBY electronic MPC961 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation COBY electronic MPC961, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le COBY electronic MPC961 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le COBY electronic MPC961, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du COBY electronic MPC961.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le COBY electronic MPC961. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei COBY electronic MPC961 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.