Manuel d'utilisation / d'entretien du produit CYBER 2 du fabricant Clifford
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Stan dard Fea tures The fol low ing are stan dard fea tures of this sys tem. Some ve hi cles may re quire op tional pa r ts/wir ing and a few are in com pati ble with some fea tures. Main te nanc e Your Clifford system requires no maintenance except for periodic replacement of the remote control batteries.
Wel come to the world of high- technology ve hi cle se cu rity and con ven ience C ongratulations on the purchase of your Clifford Electronics mobile security/convenience system. Clifford Electronics has long been recognized as th e leading manufacturer of high-technology vehicle security systems.
Add ing new re mote con trols For other drivers, or to control Clifford G4 systems on your other cars with the same remote, you can buy additional remote controls from any Cliffor d Dealer (or direct from the Customer Service Department of your nearest Clifford Headquarters liste d on the front cover) and program them into the system yourself.
User- Selectable AutoLock and Aut oUn Lock ™ Some vehicles are incompatible with the AutoLock and AutoUnLock features. For your safety and that of your passengers, the doors automatically lock the instant you turn on t he ignition. When you turn the ignition off, AutoUnLock automatically unlocks the doors.
Smart trunk re lease op tion If you have this option, you may use the button to remotely release the trunk latch. The system’s electronic interlock prevents unintentional activation of the remote trunk release when you drive, or when the system is armed.
Smart prior in tru sion at tempt aler t If you hear three chirps when you disarm, it means that a trigger or sensor was activated in your absence. When you turn on the ignition, the LED will flash 1-8 times, pause, then repeat the flash cycle 4 more times.
a. To select another feature in that same column, repeat step 5 within the next 5 seconds (after 5 seconds, 3 chirps mean you are back to the “Feature Select” position). b. To select a different feature column, go to step 4. c . To exit program mode, turn the ignition off (you’ll hear 3 chirps and the LED will turn off).
Re set All Fea tures If you wish to reset all the user-selectable features to their normal factory presets, you can do s o simply by choosing the Reset all features selection (column 1, row 7) on the Table of User-Selectable Features .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Clifford CYBER 2 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Clifford CYBER 2 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Clifford CYBER 2, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Clifford CYBER 2 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Clifford CYBER 2, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Clifford CYBER 2.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Clifford CYBER 2. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Clifford CYBER 2 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.