Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 971M du fabricant Cisco Systems
Aller à la page of 9
Prestige 971M Cable Modem Quick S t art Guide V ersion 3.70 5/2005.
Prestige 971M Quick Start Guide 2 Introduction The Prestige 971M (P-9 71M) is a DOCSIS complian t full- duplex cable modem. In ord er to use your P-971M, you need to establish an Internet access ac count with your cable service company . Note: T o identify your modem with the cable serv ice company , you need to tell them the HFC MAC address.
Prestige 971M Quick Start Guide 3 1 LAN Connection Use an Ethernet ca ble to conne ct a computer to a LAN port for initial configuration and/ or Internet access.
Prestige 971M Quick Start Guide 4 1.2 Front Panel Look at the front panel LEDs. The SYS LED blinks while performi ng system testing. The SYS LED then turns steady on if the testin g was successful. The CABLE LED b links and tu rns steady on if the RF-Conne ctor port is properly connected.
Prestige 971M Quick Start Guide 5 2 Accessing the Web Configurator 1 Launch your web browser . Enter “192.168.100.1” as the web site address. The subnet mask is 255.255.255.0. Note: If you do not see the next scre en, then please r ead section 4.1 .
Prestige 971M Quick Start Guide 6 3 Y ou should see this screen af ter a successful login. 3 USB Driver Inst allation Only install the USB driver if you wish to access the Internet by connecti ng to the P-971M via U SB from a Windows computer . Note: At the time of writing the USB driver supports th e following Windows operating systems.
Prestige 971M Quick Start Guide 7 Note: The USB driver is on the include d CD. Screens for Windows XP ar e shown he re. Scr eens for other supported Windows operating systems may vary . Click Next to begin the wizard. Cli ck Back to return to a previous screen or click Cancel to exit the wizard.
Prestige 971M Quick Start Guide 8 4 T r oubleshooting 4.1 Set Up Y our Computer ’s IP Address This section shows you how to set your Windows NT/200 0/XP computer to automatically ge t an IP address. This ensures that your co mputer can communicate with your Prestige.
Prestige 971M Quick Start Guide 9 4 Select Internet Protocol (T CP/IP) (under the General tab in Win XP) and click Properties . 5 The Internet Protocol TCP/IP Properties screen opens (the General tab in Windows XP). 6 Select the Obtain an IP address automatically and Obtain DNS server address automatic ally options.
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Cisco Systems 971M c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Cisco Systems 971M - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Cisco Systems 971M, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Cisco Systems 971M va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Cisco Systems 971M, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Cisco Systems 971M.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Cisco Systems 971M. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Cisco Systems 971M ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.