Manuel d'utilisation / d'entretien du produit 91212 du fabricant Chicago Electric
Aller à la page of 9
ASSEMBL Y AND OPERA TING INSTR UCTIONS 3491 Mission Oaks Blvd., Camarillo , CA 93011 Visit our W eb site at http://www .harborfreight.com Cop yright © 2006 by Harbor F reight T ools ® .
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 2 W elding Helmet Specifications Model 91212 91214 94336 94337 Shell Designs Blue Flames Eagle Skull P ower Source Solar Cel.
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 3 W elding Helmet handle machines, tools , or e xtension cords. 5. Store idle equipment . When not in use , tools m ust be stored in a dr y location to inhibit rust. Alwa ys lock up tools and k eep out of reach of children.
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 4 W elding Helmet 17. Use only at temperatures within the operating range f or your model as stated on the specifications chart on page 2. 18. Inhalation Hazar d W elding Produces T O XIC FUMES and GASSES.
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 5 W elding Helmet Bef ore First Use 1. The A uto-Darkening W elding Helmet needs to be charged prior to use and after extended storage . Leav e the solar panel on the helmet facing the sun f or at least 4 hours bef ore first use.
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 6 W elding Helmet Pr oduct Features/Operation At the moment the welding operation is star ted, the filter screen automatically changes from clear to dark in only 1/25,000th of a second.
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 7 W elding Helmet TR OUBLESHOO TING 1. Irregular Darkening or Dimming a. Headband has been set une v enly on the two sides of the helmet (unequal distances from the ey es to the filter’ s lens).
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 8 W elding Helmet MAINTENANCE CONTINUED REPLA CING THE LENS CO VER FOR SKU 94337 AND 94336 . Replace the Front Lens Co ver (2) if it is damaged (cracked, scratched, soiled or pitted).
A uto-Darkening For technical questions, please call 1-800-444-3353. P age 9 W elding Helmet P ar ts List and Assembly Dia gram IMPORT ANT : P ar ts are not necessarily inter changeable . When ordering parts, make certain to specify which model they are f or .
Un point important après l'achat de l'appareil (ou même avant l'achat) est de lire le manuel d'utilisation. Nous devons le faire pour quelques raisons simples:
Si vous n'avez pas encore acheté Chicago Electric 91212 c'est un bon moment pour vous familiariser avec les données de base sur le produit. Consulter d'abord les pages initiales du manuel d'utilisation, que vous trouverez ci-dessus. Vous devriez y trouver les données techniques les plus importants du Chicago Electric 91212 - de cette manière, vous pouvez vérifier si l'équipement répond à vos besoins. Explorant les pages suivantes du manuel d'utilisation Chicago Electric 91212, vous apprendrez toutes les caractéristiques du produit et des informations sur son fonctionnement. Les informations sur le Chicago Electric 91212 va certainement vous aider à prendre une décision concernant l'achat.
Dans une situation où vous avez déjà le Chicago Electric 91212, mais vous avez pas encore lu le manuel d'utilisation, vous devez le faire pour les raisons décrites ci-dessus,. Vous saurez alors si vous avez correctement utilisé les fonctions disponibles, et si vous avez commis des erreurs qui peuvent réduire la durée de vie du Chicago Electric 91212.
Cependant, l'un des rôles les plus importants pour l'utilisateur joués par les manuels d'utilisateur est d'aider à résoudre les problèmes concernant le Chicago Electric 91212. Presque toujours, vous y trouverez Troubleshooting, soit les pannes et les défaillances les plus fréquentes de l'apparei Chicago Electric 91212 ainsi que les instructions sur la façon de les résoudre. Même si vous ne parvenez pas à résoudre le problème, le manuel d‘utilisation va vous montrer le chemin d'une nouvelle procédure – le contact avec le centre de service à la clientèle ou le service le plus proche.